مناسب‌سازی در بودجه یزد ردیف ویژه دارد

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای مناسب‌سازی یک هزارم بودجه را مصوب کردیم و یک ردیف ویژه تحت این عنوان تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپنتا نیکنام در آئین امضای تفاهم نامه طلایه داران گردشگری ایران به نقش شهرداری‌ها و مدیران شهری در مناسب سازی اشاره و اظهارکرد: به همت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد در سال گذشته برای اولین بار درصدی از بودجه شهرداری یزد به صورت ردیف ویژه برای مناسب سازی تعریف شد.

وی افزود: هرچند در سال‌های قبل هم کارهایی برای مناسب سازی معلولان انجام می‌شد که یقیناً هم همین طور است اما این کار بر حسب موردی که پیش می‌آمد و اعلام نیازی که از طرف جامعه معلولین بود مورد توجه قرار می‌گرفت اما برای این موضوع یک هزارم بودجه را مصوب کردیم و یک ردیف ویژه تحت عنوان مناسب سازی تعریف شد.

عضو شورای شهر یزد اضافه کرد: در حال حاضر مراکز گردشگری یزد از جمله مسجد جامع، زندان اسکندر، آتشکده و دخمه زرتشتیان، مجموعه امیر چقماق و… مناسب سازی شده و معلولان، توان یابان، سالمندان می‌توانند از این مراکز گردشگری استفاده کنند

وی تصریح کرد: از مسئولین دو شهر شیراز و اصفهان هم تقاضا دارم که اگرچه پیشت از این کارهایی در این زمینه انجام داده‌اند اما به صورت خاص ردیف ویژه‌ای از بودجه را برای این امر در نظر بگیرند.

نیکنام گفت: برای مناسب سازی شهر چهار آیتم داریم اما شروع آن با آیتم اختصاص بودجه است و باید در گردشگری دسترس پذیر، توان یابان و معلولین را هم مد نظر قرار دهیم.

کد خبر 409599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.