قیمت جوجه یک‌روزه، بعد از عید شکسته می‌شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: علت افزایش قیمت جوجه یک روزه برای مرغداران، بالارفتن تقاضا برای جوجه ریزی در بهمن ماه و تأمین نیاز بازار در ایام عید است اما به نظر می‌رسد با کاهش تقاضا برای خرید مرغ پس از ایام عید و فرودین ماه، قیمت جوجه یک روزه نیز شکسته شود.

مرتضی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که قیمت جوجه یک روزه در بازار تابع شرایط مختلف است، اظهار کرد: تقاضا برای جوجه‌ریزی در ایام منتهی به شب عید، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین نرخ این محصول در بازار است.

وی افزود: مرغداران بر اساس تجربه خود، در هفته‌های پیش از عید نوروز، مبادرت به جوجه‌ریزی فراوان در واحدهای خود می‌کنند و از این رو تقاضای مرغداران موجب افزایش قیمت جوجه یک روزه در بازار می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: تغییرات در قیمت جوجه یک روزه مورد نیاز واحدهای مرغداری کشور پیش بینی شده بود و تولید جوجه یک روزه در بهمن ماه امسال بین هشت تا ۱۰ درصد افزایش داشته و از ۱۲۲ میلیون قطعه به ۱۳۴ میلیون قطعه رسیده است.

رضایی اضافه کرد: مشکلی برای تأمین گوشت و مرغ مورد نیاز در ایام نوروز ۹۹ وجود ندارد و مازاد تولید در بازار شب عید، در ماه مبارک رمضان عرضه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، قیمت هر عدد جوجه یک روزه در هفته‌های گذشته بر اثر افزایش میزان تقاضا برای جوجه‌ریزی و تأمین گوشت مرغ مورد نیاز در بازار شب عید بالا رفته و همین موضوع باعث نگرانی مردم از وضعیت قیمت این ماده پروتئینی در ایام عید شده است.

کد خبر 409446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.