تنها مشکل سینمای اصفهان حمایت نکردن مسئولین است

کارگردان فیلم "سلیم" گفت: اگر مسئولین فقط سنگی جلوی پایمان نیدازند ما می توانیم کار کنیم. در روند مجوز گرفتن تا کارهایی که به تایید مسئولین مربوط می شود بسیار اذیت می شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بخش فیلم‌های اصفهانی دوسالی می‌شود که به جشنواره فیلم فجر اصفهان اضافه شده است. در این بخش فیلم‌هایی که در اصفهان ساخته شده‌اند نمایش داده و فرش قرمز و آنها نیز در پردیس سینمایی سیتی سنتر پهن می‌شود. یکی از فیلم‌هایی که در بخش فیلم‌های اصفهانی در دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اکران می‌شود، فیلم "سلیم" است.

کارگردان "سلیم" در حاشیه مراسم فرش قرمز این فیلم و در جمع خبرنگاران گفت: این فیلم ۸۰ دقیقه است و تنها فیلم دارای پروانه سینمایی است که در دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به نمایش در می‌آید؛ دیگر فیلم‌های این بخش تله فیلم هستند. ۸۰ درصد سکانس‌های فیلمبرداری شده در فضای باز و زیر نور آفتاب است‌. این فیلم در روستای ورزنه و با حدود ۴۵۰ هنرور تهیه شد که تمام بازیگران نیز اصفهانی هستند.

وحید پاکزاد ادامه داد: اصفهان در تمام ابعاد از بحث تجهیزات گرفته تا بازیگران ظرفیت‌های زیادی دارد. به عنوان مثال دوربین الکسا که یکی از بهترین دوربین‌های بازار است اکنون در اصفهان وجود دارد و تمام تجهیزات را می‌توان از استان اصفهان تأمین کرد. لوکیشن‌های بهتری که در اصفهان وجود دارد در هیچ کجای ایران نیست. لوکیشن‌های این فیلم برای اولین بار در سینمای ایران استفاده شده و بکر است. در این فیلم به سراغ قلعه قورتان و مکان‌هایی از این دست رفتیم که می‌توان آنها را به عنوان لوکیشن انتخاب کرد.

وی با بیان این که "اصفهان همه چیز دارد جز حمایت مسئولین" تصریح کرد: حتی بحث‌های تامین مالی و پولی در اصفهان مشکل نیست و مشکل اصلی حمایتی است که صورت نمی‌گیرد. ۴۰ سال سن دارم و حدود ۲۱ سال است که کار فیلمسازی انجام می‌دهم. اگر مسئولین فقط سنگی جلوی پایمان نیدازند، ما می‌توانیم کار کنیم. در روند مجوز گرفتن تا کارهایی که به تایید مسئولین مربوط می‌شود بسیار اذیت می‌شویم.

پاکزاد افزود: سینما اصفهان به خوبی در حال پیشرفت است و تنها مشکل نبود حمایت مسئولین است. همچنین حرف‌ها و حواشی نیز وجود دارد و برخی افراد دوست دارند جلوی پای کسانی که موفق هستند سنگ بیندازند.

کارگردان فیلم "سلیم" درباره بخش جانبی نمایش فیلم‌های اصفهانی در جشنواره فیلم فجر اصفهان، اظهار کرد: بزرگترین حُسن این بخش نمایش فیلم‌هایی است که امکان اکران عمومی ندارند. ویژگی دیگر این بخش جانبی همدلی است که بین بچه‌های سینمای اصفهان شکل می‌گیرد.

کد خبر 409206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرواز IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    2 1
    به آقای کارگردان یادآوری کنید شهر تاریخی ورزنه با 17000 جمعیت از سال 1348 دارای شهرداری بوده و روستا نیست .جواب محبت چندماهه مردم این شهر را با تحقیر نمیدن