طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل تا پایان سال نهایی می‌شود

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهر اصفهان تا پایان اسفندماه نهایی و تحویل شهرداری شود تا به عنوان طرح پایه بتوانیم برای مباحث پدافندی شهر و تحکیم و تاب آوری زیرساخت‌های شهری از آن استفاده کنیم.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پژوهش طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهر اصفهان همزمان با طرح جامع مطالعات استان اصفهان با هدف تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل شهر اصفهان، با مشارکت شهرداری اصفهان و سازمان پدافند غیرعامل کشور در حال انجام است.

وی افزود: در این پژوهش، خدمات مشاوره و مطالعات طرح پدافند غیرعامل شهر اصفهان مورد توجه قرار گرفته که شرح خدمات آن شامل شش بخش کلی و زیربخش‌های مربوط منطبق بر دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان ادامه داد: فصل نخست طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهر شامل جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل اسناد و اطلاعات پایه، فصل دوم سطح بندی و ارزیابی دارایی‌ها، فصل سوم ارزیابی تسهیلات، فصل چهارم ارزیابی آسیب پذیری‌ها و اندرکنش‌های مراکز، فصل پنجم تحلیل و خطرپذیری و فصل ششم ارائه خروجی مطالعات توسط مشاور است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه فصل از شش فصل طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهر اصفهان توسط مشاور ارائه شده است، گفت: چهار جلسه نظارت و راهبردی پروژه با حضور نمایندگان مدیریت اداره کل پدافند غیرعامل استان، نماینده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، نماینده معاونت خدمات شهری، نماینده معاونت شهرسازی و معماری و کارشناسان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرسازی اصفهان برگزار و این سه فصل توسط کارشناس ارائه و نقطه نظرات نمایندگان شرکت کننده در جلسه دریافت و تحلیل و اصلاحات مدنظر نمایندگان بر روی طرح انجام شد.

جعفریان‌فر اظهار کرد: فصل اول طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهر اصفهان به عنوان فصل پایه بیشتر بحث جمع آوری، تجزیه و تحلیل اسناد و اطلاعات پایه را داشت که زمان بیشتری از طرح مطالعات را به خود اختصاص داد.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهر اصفهان تا پایان اسفندماه نهایی و تحویل شهرداری شود تا به عنوان طرح پایه بتوانیم برای مباحث پدافندی شهر و تحکیم و تاب آوری زیرساخت‌های شهری از آن استفاده کنیم.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح مطالعات پدافند غیرعامل شهراصفهان به عنوان یک طرح جامع نیاز مبرم شهر و استان است، افزود: باتوجه به اینکه طرح جامع پدافند در استان اصفهان نیز در حال انجام است، این دو می‌تواند مکمل هم باشد و نقاط تأثیرگذار و شهر اصفهان در طرح جامع پدافند استان مطالعه و مسائل مرتبط با آن در این طرح دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل رسته‌های مختلفی ازجمله پدافندکالبدی، پدافندمردم نهاد، پدافند سایبری، پدافندزیستی و پدافند پرتوی دارد که می‌تواند در رسته‌های خود راهگشا و چراغ راهی برای انجام خدمات زیربنایی شهر باشد.

کد خبر 409049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.