۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
اسکنر سه‌بعدی بدن ‌ساخته شد

اسکنر سه بعدی بدن می‌تواند با جزئیات کامل تصاویر بخش‌های مختلف بدن انسان را ظرف چند ثانیه ثبت و ضبط کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسکنرهای سه بعدی بدن در بررسی روند تغییرات بدن در زمینه‌های مختلف پزشکی و حتی طراحی و دوخت لباس کاربرد دارد.

محمد صادق شاه آبادی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "راهکارهای صنعتی سارنگ" که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کنترل کیفی با فناوری نوین پردازش تصویر فعالیت دارد، درباره محصول جدید گفت: این اسکنر از دو بخش سکوی گردان و برج سنسور تشکیل شده است و می‌تواند مدل سه بعدی بدن را به دست آورد.

پس از ایستادن فرد بر روی سکوی گردان، سنسور سه بعدی روشن شده و سکوی گردان شروع به چرخش می‌کند تا سنسور تمام نقاط بدن فرد را ثبت و ضبط کند و در آخر مدل سه بعدی بدن فرد به کمک نرم افزار نمایش داده می‌شود.

این فعال فناور با اشاره به اینکه کشورهای اصلی تولیدکننده این تجهیزات آمریکا، آلمان و روسیه است، افزود: نمونه تولید شده این شرکت با محصول مشابه آمریکایی به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری قابل رقابت است و محصول این شرکت قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را نیز دارد.

شاه آبادی درباره قیمت تمام شده این محصول و قیمت محصول آمریکایی گفت: قیمت تمام شده محصول تولیدی این شرکت حدود ۳۹ میلیون تومان و قیمت نمونه مشابه آمریکایی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.

کد خبر 408960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.