وزارت بهداشت نباید برای انجام تعهدات خود درخواست پول کند

معاون توسعه درمان و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در واکنش به درخواست تسویه بدهی وزارت بهداشت برای پذیرش معتادان متجاهر دارای زخم باز، گفت: نه تنها ما بدهی نداریم بلکه وزارت بهداشت نباید برای انجام تعهدات خود از سازمان‌های دیگر درخواست پول کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی کشور در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"پس از انتقاد سازمان بهزیستی به وزارت بهداشت مبنی بر عدم همکاری در پذیرش معتادان متجاهر دارای زخم باز، مسئولان وزارت بهداشت به بدهی ۱۵۰ میلیارد ریالی بهزیستی به این بیمارستان‌ها در این خصوص اشاره کردند و مجید رضازاده، معاون توسعه درمان و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور نیز در واکنش به این اظهارات گفت:

نه تنها بدهی نداریم بلکه وزارت بهداشت نباید برای انجام تعهدات خود از سازمان‌های دیگر درخواست پول کند.

وظیفه وزارت بهداشت است که درمان این افراد را به عهده بگیرد، البته ستاد مبارزه با مواد مخدر که مسئول سیاست‌گذاری و راهبری برنامه‌های اعتیاد را دارد، بودجه‌ای را نیز در این خصوص در اختیار دستگاه‌ها می‌گذارد. به این ترتیب بخشی از بودجه‌ها را ستاد تأمین می‌کند و تا جایی که در جریان هستم ستاد مبارزه با مواد مخدر هم قبول کرده است که بخشی از بودجه درمان را برای درمان بیماری‌های همراه معتادان بپردازد.

وقتی مریضی به مراکز درمانی برده می‌شود و قبل از اینکه بخواهد درمان اعتیادش شروع شود نیاز به خدمات اورژانسی‌تر داشته دلیل نمی‌شود که بهزیستی هزینه خدمات وی را بپردازد زیرا متولی و مسئول اصلی این کار وزارت بهداشت است.

در مورد ادعای بدهی ۱۵ میلیارد تومانی بهزیستی به وزارت بهداشت هم باید بگویم که نه این پول را داریم، نه قرار است کسی آن را به ما بدهد و نه در خصوص آن وظیفه‌ای داریم. پیشنهاد ما به ستاد هم این است که هر پولی قرار است برای این کار بدهد را به طور مستقیم به وزارت بهداشت پرداخت کند. اصل حرف ما این است که وزارت بهداشت بابت انجام وظایفش نباید از دستگاه‌های دیگر پول طلب کند. مثل این است که مراکز مشاوره تأسیس کنیم و بگوییم وزارت بهداشت پولش را بدهد! ضمن اینکه در طرح تحول هم وزارت بهداشت بودجه زیادی دارد که اگر قرار است به افراد نیازمند این پول برسد آیا از معتادان متجاهر نیازمندتر هم کسی وجود دارد؟ "

کد خبر 408874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.