ثبت تاریخ شفاهی اصفهان پردامنه‌تر ادامه پیدا می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌طور موردی چندبار به موضوع تاریخ شفاهی پرداخته شده که صرفا در سطح ثبت اطلاعات بوده است اما با تصمیم کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر لازم است این موضوع به‌صورت پردامنه و در ۲۰ رسته ادامه پیدا کند.

مهدی مزروعی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص برگزاری رویدادهای متعدد توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: کثرت رویدادهای اجرا شده توسط سازمان فرهنگی شهرداری لزوماً نشانه بدی نیست بلکه محتوای این رویدادها مهم است.

وی با بیان اینکه رویدادها به دلیل اینکه بیشتر رسانه‌ای می‌شوند، بیشتر دیده می‌شود، افزود: اقدامات ریشه‌ای تری در این سازمان نیز درحال انجام است که شاید مانند رویدادها دیده نمی‌شود؛ با این حال باید اثرگذاری این رویدادها پایش شود تا هزینه‌ای که صرف وقت و انرژی می‌شود، در جای مناسبی خرج شده باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ورود جدی این کمیسیون به حوزه تاریخ شفاهی، تصریح کرد: سازمان فرهنگی شهرداری به‌طور موردی چندبار به موضوع تاریخ شفاهی ورود کرده که صرفاً در سطح ثبت اطلاعات بوده است اما با تصمیم کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر لازم است این موضوع به‌صورت پردامنه و در ۲۰ رسته ادامه پیدا کند

وی با بیان اینکه در زمینه تاریخ شفاهی، متخصصان توانمندی در اصفهان داریم، ادامه داد: تاکید شده که این تاریخ در یک سال جمع‌آوری شود و دلیل آن این است که افراد دارای اطلاعات تاریخی در رسته‌های مختلف سن بالایی دارند و ممکن است اگر اجازه دهیم زمان بر این روند بگذرد، این افراد را ازدست بدهیم.

مزروعی با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی شیوه علمی مشخصی داشته و باید افرادی که آموزش دیده هستند به این مسئله ورود پیدا کنند، اضافه کرد: اطلاعات به‌دست آمده در این حوزه ثبت و راستی‌آزمایی شده و همزمان نیز منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمایل داریم این محتوا در حد یک پزوهش ساده صرف باقی نمانده و با تبدیل آن به محتوای چندرسانه‌ای قابل استفاده برای عموم مردم باشد تا بتوانند درخصوص پیشینه خود آگاه شده و حس تعلق خاطر بیشتری به اصفهان پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از اردیبهشت سال گذشته، عده‌ای از هنرمندان اصفهان برای حضور در برنامه‌های شهرداری مطالباتی داشتند که چند ماه پیش پیگیری‌هایی در این رابطه انجام و آخرین ارقام این مطالبات نیز پرداخت شد.

وی با اشاره به روند بررسی بودجه فرهنگی سال آینده شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرحی در کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر مطرح شده که براساس آن سازمان‌های فعال مذهبی و فرهنگی می‌توانند ایده‌هایشان را در کمیته واگذاری مطرح می‌کنند و تا سقف ۳۰ میلیون تومان به آن‌ها کمک هزینه پرداخت می‌شود.

مزروعی اظهار کرد: بودجه‌هایی برای حفظ و حراست از اموال شهرداری در کمیسیون مطرح شده که بودجه‌ای مناسب است و باید دید تا چه میزان از آن در نهایت تصویب می‌شود.

کد خبر 408740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.