نصب دوربین های حرارتی برای پیشگیری از کرونا

نصب دوربین‌های حرارتی در بعضی مبادی ورودی کشور، راهکار جدیدی است که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا صورت گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر مانند آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه نیز سرایت کرده است. پزشکان و متخصصان معتقد هستند اگر فردی به بیماری کرونا مبتلا بوده و در حال سپری کردن دوره نهفتگی بیماری باشد، یعنی هیچ علائمی نیز نداشته باشد باز هم می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت همه کشورها باید نهایت تلاش خود را کرده و اقدامات ضروری را انجام دهند تا مانع ورود این ویروس به کشور خود شوند. نگرانی از شیوع این بیماری در سایر کشورها مانند فرانسه، ترکیه و انگلیس باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به چین لغو کنند.

کشور ایران نیز اقداماتی را برای جلوگیری از انتشار ویروس جدید از قبیل نصب دوربین‌های حرارتی در بعضی مبادی ورودی کشور از جمله فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام داده است؛ دوربین‌های حرارتی نصب شده دارای سرعت و دقت بسیار بالایی است و دمای بدن مسافران را اندازه‌گیری می‌کند تا افراد مشکوک به بیماری ویروسی کرونا مورد آزمایش‌های دقیق‌تری قرار بگیرند.

از آن جایی که موضوع سلامت افراد دارای اهمیت زیادی است و هر گونه سهل انگاری در این زمینه پذیرفته نیست، تمام پایانه‌های ورودی کشود به زوری به این تجهیزات مجهز خواهد شد.

کد خبر 408704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.