مردم به استفاده از رمزهای پویا تمایل ندارند/ هشدار  تأمین اجتماعی به بیمه شدگان

هشدار سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان، ایجاد ۹۰ هزار شغل جدید در روستاها، احتمال رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال ۹۸، پذیرش بیش از سه هزار کودک کار در مراکز بهزیستی، تأثیر"ماسک" در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، عدم تمایل مردم به استفاده از رمزهای پویا را در بسته خبری جامعه ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان تأمین اجتماعی هیچ‌گاه تماسی برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل کارت هوشمند درمان، کارت بیمه طلایی و کارت تکمیلی درمان با بیمه‌شدگان و بازنشستگان نمی‌گیرد.

سازمان تأمین اجتماعی بار دیگر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان درخواست کرد، توجه داشته باشند که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکت‌هایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به درب منازل و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمتی قطعاً کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمی‌شود.

تنها دریافتی سازمان تأمین اجتماعی از بیمه‌شدگان حق بیمه ماهیانه است که با سازوکار مشخص و از طریق مجاری قانونی انجام می‌شود و درگاه‌های رسمی پرداخت حق بیمه نیز از طریق سایت رسمی این سازمان به نشانی www.tamin.ir در دسترس قرار دارد.

بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه؛ موضوع را به پلیس و مراجع قضائی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

ایجاد ۹۰ هزار شغل جدید در روستاها

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت، اظهار کرد: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، ۹۰ هزار شغل جدید در ۵ هزار روستای محروم کشور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در ۱۶ ماه گذشته تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت از مرز ۳۰ هزار طرح گذشته و ایجاد ۹۰ هزار شغل جدید را در روستاهای محروم کشور به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در بیش از ۵ هزار روستای کشور، گفت: این طرح‌ها در قالب مدل‌های اشتغال‌زایی " سحاب" با عنوان طرح "سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت" و "آسمان" با عنوان "آئین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی" با هدف راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی اجرا شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر توانمندسازی مناطق محروم از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار، بنیاد برکت عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت ۴۳۰ مجری و تسهیل‌گر در ۲۸ استان کشور گفت: تا پایان سال جاری اجرای ۴۰ هزار طرح اجتماع‌محور در مناطق محروم در دستور کار است که ایجاد ۱۲۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

مدنی در پایان یادآور شد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و کم برخوردار روستایی راه‌اندازی کرده و در حال حاضر در ۲۸ استان، ۱۷۵ شهرستان و ۸ هزار روستای کشور فعالیت دارد.

احتمال رتبه بندی معلمان بازنشسته سال ۹۸

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه خواهان برخورداری این دسته معلمان از مزایای رتبه‌بندی هستیم، گفت: به هیئت مربوطه مأموریت دادم با حداکثر مساعدت تلاش کنند همکاران بازنشسته شده درسال جاری از رتبه‌بندی استفاده کنندکه هنوز قطعی نشده ولی ما تلاش می‌کنیم از آن بهره‌مند شوند.

محسن حاجی میرزایی گفت: وعده داده بودیم از اول مهر رتبه‌بندی را اجرا کنیم که انجام شد و معوقات سه ماه قبل را نیز پرداخت کردیم همچنین رتبه‌های دو تا پنج تطبیق و احکام آنها اصلاح شد ولی آنها که باید در رتبه اول قرار می‌گرفتند باید در آزمونی شرکت می‌کردند که هفته قبل برگزار شد و همین ماه امتیازات آنها نیز را محاسبه و شروع به پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات رتبه‌بندی گفت: رتبه‌بندی برای بیش از ۷۰۰ هزار نفر اجرا شد اما چندمشکل داشت کسانی که در یک رتبه‌ای توقف کرده بودند، اگر در منطقه روستایی و محروم خدمت می‌کردند این دوره توقف کوتاه می‌شد که آن را اعمال کردیم.

حاجی میرزایی افزود: همچنین کسانی بودند که در مهرماه و روزهای بعد از آن ارتقا می‌یافتند و وقتی طرح را اجرا کردیم در رتبه قبلی بودند، که ما آن را اعمال و از امتیاز رتبه بعدی استفاده کردند.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه معلمانی داریم که در بخش‌های دانشگاه فرهنگیان و برخی مراکز خدمت مأمور هستند که دایره شمول را برای اینها هم توسعه دادیم.

وی در خصوص نیروهای آموزشی شاغل در مشاغل اداری، گفت: این افراد باید انتخاب کنند با برگشت به بخش آموزشی از مزایای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند و فرصت تا مهر سال آینده است نیروهایی که بخواهند اداری بمانند از مزایای اداری استفاده می‌کنند و مزایای خاص خودشان را دارند و باید از آن استفاده کنند آمار متقاضیان را از استان‌ها خواسته‌ایم که اعلام کنند و متناسب با رقم‌های اعلامی تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برخی همکاران نیمه اول سال ۹۸ بازنشسته شدند، موافقیم اینها را نیز از مزایای رتبه‌بندی برخوردار کنیم، اظهار کرد: به هیئت مربوطه مأموریت دادم با حداکثر مساعدت تلاش کنند همکاران بازنشسته شده درسال جای از رتبه‌بندی استفاده کنند که هنوز قطعی نشده ولی ما تلاش می‌کنیم از آن بهره‌مند شوند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اعتبار رتبه‌بندی برای شش ماه دوم امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: برای سال آینده ۴,۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای کل سال باید تخصیص یابد از این پس، ارتقای رتبه همکاران مستلزم شرکت در آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای و کسب امتیازات لازم است.

وی درباره معوقات فرهنگیان نیز افزود: تمام همکاران رسمی و پیمانی حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنند و هر ماه ۳,۵۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق می‌پردازیم همچنین حدود ۲۰ هزار کلاس را در مهر ۹۸ افتتاح کردیم و پیش‌بینی شده ۱۰ هزار مدرسه در بهمن افتتاح شود و امید است بهمن ماه جشن حذف مدارس خشت و گلی را برگزار کنیم.

پذیرش بیش از سه هزار کودک کار در مراکز بهزیستی

رئیس امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۳۵۳ کودک کار و خیابان در مراکز نگهداری کودکان کار پذیرش شدند و علاوه بر آن سه هزار و ۷۲۸ کودک کار و خیابان شناسایی شدند.

وی با اشاره به پذیرش ۳۸۰ کودک کار و خیابان در طرح ۴۵ روزه ساماندهی کودکان کار و خیابان طی خرداد ماه امسال در مرکز یاسر گفت: با اجرای این طرح کسی نمی‌تواند بگوید آمار کودکان کار و خیابان کم شده است.

علیگو خاطرنشان کرد: از بین ۳۸۰ کودک کار و خیابان پذیرش شده در مرکز یاسر در اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، ۱۳ کودک باقیمانده‌اند به آن معنا که خانواده پیدا نکرده و کسی دنبالشان نیامده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان کار و خیابان، از اتباع بیگانه و افغانستانی هستند، افزود: مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان یاسر، مرکزی موقت است هرازگاهی طرحی با عنوان ساماندهی کودکان کار و خیابان اجرا می‌شود، اتفاقات و حواشی ایجاد می‌شود اما باز این کودکان در خیابان هستند.

علیگو ادامه داد: کودک چه گناهی دارد که روی آن زوم شده‌ایم، چرا به او آسیب روانی وارد می‌کنیم بنابراین طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان با حفظ جایگاه و شأن کودکی و با رویکرد خانواده محور اجرا خواهد شد.

تأثیر "ماسک" در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

دکتر کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اظهار کرد: باید توجه داشت که هیچ‌کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی درعدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند بنابراین رعایت بهداشت شخصی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم‌ها بسیار مؤثر بوده و اکیداً توصیه می‌شود.

وی تاکید می‌کند که سازمان بهداشت جهانی و مرکز بیماری‌های ایالات متحده استفاده از ماسک‌های طبی را برای عموم توصیه نمی‌کنند و صرفاً استفاده از آنها را برای کارکنان مراکز درمانی و افرادی که در تماس مستقیم با بیماران هستند، پیشنهاد می‌کنند.

مردم تمایلی به استفاده از رمزهای پویا ندارند

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: افرادی که هنوز از رمزهای ایستا برای تراکنش‌های بانکی خود استفاده می‌کنند، در معرض کلاهبرداری‌های اینترنتی هستند.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص فعال سازی رمزهای پویا اظهار کرد: قرار بود ماه گذشته، رمزهای ایستا غیرفعال شده و همه کاربران بانکی از رمزهای یک بار مصرف (پویا) استفاده کنند، اما هنوز این امر محقق نشده است.

سرهنگ کاظمی درباره علت تأخیر در اجرای طرح افزود: بانک‌ها اعلام کردند در حال ایجاد زیرساخت‌ها هستند و به نظر می‌رسد تا بیستم بهمن ماه، اجرای این طرح سراسری شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: تاکنون دو بانک این طرح را ایجاد کرده‌اند، اما هنوز تعداد پرونده‌های کلاهبرداری و فیشینگ، کاهش پیدا نکرده است.

این مقام انتظامی گفت: برخی بانک‌ها اعلام کرده‌اند تراکنش‌های بانکی روزانه زیر صدهزارتومان، با همان رمزهای ایستا قابل استفاده است.

وی افزود: ما پیگیر غیرفعال سازی رمزهای دوم دائمی هستیم تا بتوانیم از از این طریق حساب‌های بانکی کاربران را در مقابل کلاهبرداران حفاظت کنیم.

سرهنگ کاظمی گفت: به نظر می‌رسد مردم تمایلی به استفاده از این رمزها ندارند، اما متأسفانه این مسئله بستری برای کلاهبرداری‌های اینترنتی ای جاده کرده است.

کد خبر 408482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.