پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه نصف‌جهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان ۴۷ درصد پیشرفت داشته و بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال اجرا است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان شامل پنج پل می‌شود که طول پل اول ۴۹۵ متر و طول پل‌های دوم، سوم و چهارم ۵۰۰ متر و طول پل پنجم ۱۳۰ متر است.

وی با بیان اینکه مساحت پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان ۲۶۰ هزار مترمربع است، تصریح کرد: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان یک و نیم کیلومتر از حلقه ترافیکی شهر اصفهان است که عامل مهمی در توسعه منطقه ۱۵ به شمار می‌آید.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: طول حلقه حفاظتی در این محدوده یک و نیم کیلومتر و دارای سه هزار و ۵۰۰ متر مسیر تندرو شامل رفت و برگشت است که عرض کل پل نیز در سه تیپ ۱۸، ۱۶ و ۱۴.۲ متر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان دارای یک هزار و ۴۰۰ متر مسیر کندرو همچنین دارای ۵۳ هزار مترمربع فضای سبز و ۱۵۳ هزار مترمربع مساحت آسفالت است، گفت: هزینه اجرایی این پروژه ۹۸۰ میلیارد ریال و هزینه آزادسازی این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده که در مجموع همه هزینه‌های طرح مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای حلقه حفاظتی شرق اصفهان، کاهش ترافیک در مبادی ورودی شهر از طریق توزیع ترافیک به مسیر رینگ حفاظتی، تأمین ترافیک ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلانشهر اصفهان و حذف ترافیک سنگین از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی از قسمت‌های مرکزی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت شهری با سیاست تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های تأثیرگذار با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود در شهر تنها در بخش عمرانی علاوه بر اجرای ابر پروژه‌های خط دو قطار شهری، حلقه حفاظتی، مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان، تقاطع‌های غیرهمسطح، سالن گلستان شهدا و پایانه‌های مسافربری نسبت به اجرای حدود ۳۳۰ پروژه در سطح مناطق با مبلغ قراردادهای منعقد شده بالغ بر هزار میلیارد تومان در خط دو پروژه قطارشهری و ۷۳۶ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرداری اقدام کرده که این حرکت در وضعیت اقتصادی فعلی، ثبات نداشتن قیمت‌ها، همخوان نبودن قوانین برای گرفتن تصمیمات مناسب در برخی بخش‌ها، ایرادات بخش‌های نظارتی، محدودیت‌های ترافیکی، معارضات ملکی و تأسیساتی صرفاً به همت و عزم جدی، حضور و پیگیری مستمر مدیران شهری و همراهی مدیران استانی میسر شده است.

مظفر با بیان اینکه کلانشهر اصفهان امروزه به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، افزود: اقدامات عمرانی بزرگ و کوچک در شهر اصفهان آن را به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کرده تا برگ زرین دیگری را برای اجرای همزمان این تعداد پروژه و با این مبلغ در اقدامات عمرانی شهری به افتخارات خود بیفزاید.

کد خبر 408398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.