طباطبایی نژاد: حضور پای صندوق‌های رای یک تکلیف شرعی است

امام جمعه اصفهان با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان در برابر نظارت استصوابی شورای نگهبان، از مردم خواست با تفکر در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز -۱۱ بهمن ماه- در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به رفتار برخی نمایندگان در برابر نظارت استصوابی انتخابات مجلس، اظهار کرد: برخی رفتارها از کسانی که قسم خوردند به قانون اساسی عمل کنند قابل قبول نیست؛ این افراد در چند دوره نماینده مجلس شده‌اند و قسم خوردند که به قانون پایبند باشند

وی افزود: در روزهای اخیر ملاحظه شد که این افراد سخنرانی کرده و بر روند نظارت بر انتخابات می‌خندند؛ بر چه کسی می‌خندید؟ وظیفه تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است اما این افراد با این رفتارها به خودشان ظلم می‌کنند.

خطیب نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: درست نیست که تا برنده نمی‌شوند و یا بیم برنده نشدن دارند، شروع به تمسخر و گفتن حرف‌های بی مربوط کنند؛ با این شرایط مردم اگر با تفکر رای دهند، قطعا به شما رای نمی‌دهند.

وی ادامه داد: حضور پای صندوق‌های رای یک تکلیف شرعی است اما این حضور باید با انتخاب افراد لایق همراه باشد نه اینکه یک نفر مثلا چون فرزند شهید است انتخاب شود، بنابراین مردم در انتخاب خود دقت کنند که اگر بد انتخاب کردند نمی‌توانید کسی را جز خودتان ملامت کنید.

خداوند با مکر دشمنان مقابله می‌کند

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: کفار مکه پیامبر اسلام(ص) را ساحر و مجنون خطاب و او را در شعب ابیطالب حصر کردند اما نتیجه نگرفتند و برای مقابله با ایشان در دارالندبه جلسه تشکیل دادند.

وی افزود: آن‌ها نه می‌توانستند پیامبر(ص) را زندان کنند نه تبعید چون با این کار محبوبیت ایشان بیشتر می‌شد بنابراین تصمیم گرفتند از هر قبیله یک نفر برای کشتن شبانه پیامبر(ص) انتخاب شده و تمام قبایل در ترور ایشان سهیم شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن این مکر کفار را یادآور شده و می‌گوید مکر و تدبیر خداوند بر اندیشه کفار غلبه کرد به همین پیامبر(ص) از نقشه ترور آگاه شد و امیرمومنان(ع) در لیله المبیت برجای پیامبر(ص) خوابید تا مکر دشمنان بی اثر شود.

حوزه نجف و قم شیفته امام خمینی(ره) بودند

وی اضافه کرد: خداوند با اشاره به این داستان امر می‌کند که سرنوشت پیامبر(ص) را یادآور شویم؛ این داستان به‌طور زیادی بر امام خمینی(ره) منطبق می‌شود چون حکومت شاه می‌خواست با تبعید امام ایشان را مهجور کند اما من از نزدیک شاهد بودم که در سامرا روحانیون اهل‌سنت به پیشواز امام آمدند و بزرگ روحانیون آن‌ها خطاب به امام گفت در آن کشور هر کجا که بروند در امنیت خواهند بود چون برای اسلام قیام کرده اند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: استقبال از امام(ره) در شهرهای مختلف عراق چشم‌گیر بود و کرسی درس ایشان که آغاز شد، ادب، درس و تفکرشان حوزه نجف را مانند قم کرده و طلاب شیفته امام شدند؛ این‌ها مکر خداوند است که در نتیجه خلوص و ارتباط با خدا اتفاق می‌افتد.

مومنان در همه حال به یاد خدا هستند

وی اظهار کرد: مومنان راحتی و لذت خود را در یاد کردن و انس با خداوند می‌جویند بنابراین گرچه نمی‌توان به قله انس با خداوند که مرتبه ائمه معصومین است رسید، اما باید در آن راه کوشید.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه افراد در مقابله با ذکر خداوند به چهار دسته تقسیم می‌شوند، گفت: کفار زمانی که ذکر خداوند را که می‌شنوند چون به خدا و قیامت اعتقاد ندارند، نسبت به آن مشمئز می‌شوند اما مومنان در هر فعلی که انجام می‌دهند بر خداوند مومن بوده و همواره درحال تفکر در عالم خلقت هستند؛ این افراد در دیگر برهه‌های زندگی مانند تجارت نیز از حرام خداوند دوری کرده و او را در نظر می‌گیرند.

وی در تبیین حالات گروه سوم در مواجهه با یاد خدا تصریح کرد: آن‌ها کسانی هستند که در سختی به یاد خدا می‌افتند و آنگاه مخلصانه خدا را صدا می‌زنند حتی اشکشان نیز جاری می‌شود اما وقتی مشکلشان برطرف شد، خداوند را فراموش می‌کنند و حتی از یاد می‌برند که چه کسی آن‌ها را نجات داده است؛ درحالی که باید بدانیم هیچکس در عالم به غیر از خدا موثر و نجات دهنده واقعی نیست و امداد او در تمام لحظات به افراد می‌رسد.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: افراد دیگری نیز هستند که اگر از روی غفلت رفتار بدی انجام دهند، به سرعت توبه کرده، استغفار می‌کنند و بر کاری که کردند اصرار نمی‌کنند، آن‌ها مورد مغفرت الهی قرار می‌گیرند که لازم است همه ما اینگونه باشیم و در لحظه غفلت خود یاد خدا را در نظر بگیریم.

کد خبر 408266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.