انتقاد نمایندگان دلواپس اصفهان از وزیر امورخارجه

فعالیت نمایندگان اصفهان طی هفته گذشته در صحن علنی مجلس را در بسته خبری پیش رو می خوانید.

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم؛ 

سه شنبه ۸ بهمن

سعیدی: ۳ بار صفحه اینستاگرامم قطع شده و توییترم را حذف کردند

 زهرا سعیدی مبارکه در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات دولت گفت: متاسفانه دولت اظهار کرده که یارانه کسانی که به بسته معیشتی اعتراض می‌کنند را قطع می‌کند. آیا مردم حق اعتراض و جواب منطقی ندارند. دولت در این خصوص جواب منطقی بدهد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی‌رغم شعارهای آزادی بیانی که در آمریکا سرداده می‌شود ارتباط مردمی که کوچکترین انتقادات علیه دونالد ترامپ داشته باشد قطع می‌شود. شخص بنده اخیرا سه‌بار صفحه اینستاگرامم قطع شده و توییترم را حذف کردند.

موسوی لارگانی: جلوی ورزشکاری که کشف حجاب کرده و علیه نظام موضع می‌گیرد را بگیرید

سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رییس جمهور، اظهار کرد: شما که برای تخریب نظام انتخابات را تشریفاتی می‌نامید آیا به این فکر کرده‌اید اگر انتخابات زیر سوال رود اساس حضور شما در این ۲۰ سال زیرسوال خواهد رفت؟ اگر شما عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال می‌برید چرا زمانی که پنج دوره نماینده شدید و بسیاری از رقیب‌هایتان رد صلاحیت شدند، صدای شما در نیامد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: چرا زمانی که دو دوره تایید صلاحیت شدید و دهها نفر از رقبای شما رد صلاحیت شدند صدای شما در نیامد؟ برای فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد ضعیف خود به هر کاری متوسل نشوید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: چرا جلوی فرار ورزشکارانی که مهاجرت می‌کنند و برعلیه ایران موضع‌ می‌گیرند را نمی‌گیرید؟ ورزشکاری که هم‌اکنون کشف حجاب کرده برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران موضع‌گیری می‌کند.

بروکراسی و پاس دادن‌ها را کنار بگذاریم

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس گفت: اکنون در شرایط تحریمی قرار داریم ولی می‌توانیم از آن فرصت خلق کنیم، ولی مشروط به این‌که بروکراسی‌ها و پاس‌ دادن‌ها را کنار بگذاریم و دولت باید در این باره به صورت جدی تصمیم بگیرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ممکن است در یک موضوعی مدیران ادارات موضوع را به مدیران کل پاس دهند و آنها نیز همان موضوع را به مرکز پاس دهند، این را کنار بگذارید. لازم است رییس جمهور در این حوزه سازوکاری مناسب در نظر بگیرد. بانک‌ها و کارآفرینان و جوانان دچار مشکل شده‌اند برای مثال برای یک وام، جوانی را سال‌ها معطل می‌کنند و آن جوان ناامید می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر ورزش نسبت به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام تذکر داد و از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست که به بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی توجه کند.

شما را یک دیپلمات نخبه می‌دانم اما ...

حسن کامران در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر امور خارجه با بیان اینکه همیشه باید شرایط را سنجید ما می‌گوییم عزت، مصلحت، حکمت، مدعی شد: من احساس می‌کنم در صحبت‌های اخیر شما این سه موضع دیده نمی‌شود.

وی افزود: در ۲۲ بهمن‌ماه که چهلم حاج قاسم سلیمانی است خواهیم دید که مردم باز خواهند گفت نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه و در انتقاد از مصاحبه اخیر او با هفته‌نامه اشپیگل آمریکا، گفت: به وزیر امور خارجه توصیه می‌کنم برای احترام به مردم استعفا دهد. مردم جریان مقاومت را از نو ایجاد کرده ما باید پیرو آنها باشیم.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به محمدجواد ظریف گفت: من با شما رابطه دوستی دارم و شما را یک دیپلمات نخبه می‌دانم اما باور کنید اگر عسل در دهان آمریکایی‌ها بریزیم آنها به ما نگاه منفی دارند.

انتقاد یک عضو کمیسیون فرهنگی از مصاحبه اخیر وزیر خارجه و سخنان رئیس‌جمهور

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در جلسه علنیسه‌شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: به حق می‌توان گفت سردار سلیمانی سردار مقاومت بود، هم در جهاد با نفس و هم در جهاد با دشمن، آنچه بسیار تلخ و تعجب برانگیز است، حرف از مذاکره در شرایط فعلی است؛ در شرایطی که سردار ما توسط آمریکایی‌ها ترور شده و آمریکا مظهر عزت ما را نشانه رفته است.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس با اشاره به حضور پرشور مردم در تشییع شهید سلیمانی گفت: مردم حمایت خود را از جبهه مقاومت نشان دادند. در شرایطی که هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد دشمن را زمین گیر کرده است عده‌ای حرف از مذاکره می‌زنند.

وی گفت: هنوز زمان زیادی از زمان نقض برجام از جانب آمریکا نگذشته و از طرف دیگر طعم پیروزی مقاومت بر داعش بر کام ما است. نشان دادن ضعف در مقابل دشمن نشان دادن راه فشار بر ملت است.

این عضو هیات رئیسه گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه از مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه با هفته نامه اشپیگل آلمان انتقاد کرد و گفت:‌ مواضع اخیر شما در آن مصاحبه باعث شرمندگی است چرا از خود ضعف نشان می دهید.

وی خطاب به روحانی ابراز عقیده کرد: شورای نگهبان تلاش خودش را کرده است و صلاحیت عده‌ای را رد و عده‌ای را تایید کرده است. ممکن است افرادی معترض باشند که در زمان مقرر به آن رسیدگی می‌شود. ادبیات سخنان شما یک نوع ساختار شکنی است که اصلا زیبنده جایگاه ریاست جمهوری نیست. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن با تاکید بر لزوم تغییرات ساختاری در بودجه سال ۹۹ گفت‌: در قانون فعلی تنها معیار تخصیص بودجه سرانه و جمعیت است. این نحوه برنامه ریزی کلان شهرها را متراکم‌تر و شهرهای کوچک و روستاها را خالی‌تر می‌کند. ما شعار تمرکز زدایی می‌دهیم اما در عمل تمرکز گرایی می‌کنیم.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس در خصوص نحوه توزیع اعتبارات استانی گفت: این اعتبارات بر اساس جمعیت توزیع می‌شود شهرستانی مثل اردستان جمعیت نسبی نسبتا کم و بالطبع اعتبار کمی دارد. این رویه باید تغییر کند.

طباطبایی نژاد در پایان نطق خود پیشاپیش دهه فجر را تبریک گفت و افزود: امیدوارم که انتخابات پیش رو با حضور حداکثری باشد و با انتخاب افراد مسئول، جهت انقلابی بیشتری داشته باشد.

نطق انتقادی یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی علیه لاریجانی، ظریف و روحانی

سید جواد ابطحی در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: امروز آقای روحانی می‌گوید من بلد نیستم. حرف من این است که شما بلد بودید برجام را بزک کنید و آن را به شکل آفتاب تابان نشان دهید؛ همچنین بخوابید و یک شبه بنزین را گران‌ کنید یا دستور اجرای سند ۲۰۳۰ را بدهید و بر اجرای سی اف تی و پالرمو اصرار داشته باشید. همچنین شما بلد بودید دستور اجرای پیمان پاریس را که مخرب‌تر از برجام است صادر کنید.

ابحطی خطاب به رییس جمهور ادامه داد: شما بلد بودید هنگام سیل در استان‌های مازندران و خوزستان حضور نداشته باشید یا بر قراردادهای آی پی سی اصرار کنید و با توتال و دیگران قرارداد ببندید چرا می‌گویید من بلد نیستم. شیخی به منبر رفته بود و صحبت‌هایش را به یاد نمی‌آورد؛ فرزندش به او گفت اگر حرف‌هایت را بلد نیستی پایین آمدن که بلدی.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه با هفته‌نامه اشپیگل آلمان، اظهار کرد: یک هفته قبل در مجلس به ظریف گفتم که رونالدو و مارادونا را رها کن و اصغری و غضنفری را بچسب گوش نداد و رفت سوتی داد. اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو رای عدم اغنا می‌دادند، او اکنون کارت زرد داشت. حال تحویل بگیرید مصاحبه او با اشپیگل و واکنش دونالد ترامپ را.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به ظریف، گفت: چرا سعی دارید در هنگامه اوج حماسه ملت، مردم را زمین‌گیر کنید؟ از یک طرف در شب دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری استعفا می‌دهید و حاشیه درست می‌کنید و با اشپیگل مصاحبه می‌کنید.

ابطحی خطاب به وزیر امور خارجه اظهار کرد: شما چند روز قبل از شهادت سردار قاسم سلیمانی با یک مقام اسرائیلی به عنوان عضو تیم ریچارد سن در دوحه قطر دیدار کردید. اگر نکردید تکذیب کنید و بگویید با این مقام اسرائیلی دیدار نداشتید. این خبرها چه معنایی دارد؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مورد امکان یا عدم امکان مذاکره با آمریکا تصریح کرد:‌ بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی مذاکره با آمریکا هرگز! بروید با اروپا مذاکره کنید ولی آمریکا نه! آیا طرح امکان مذاکره با آمریکا در شرایطی که در آستانه انتخابات آمریکا هستیم تاییدی برای کمپین تبلیغاتی او نیست آقای دیپلمات؟ حداکثر اصول دیپلماسی را یاد بگیرید.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در انتقاد از سخنان امروز رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی می‌گوید مجلس ما قوی‌ترین مجلس بوده است. خطاب به ایشان باید بگویم یکی از قانون‌های این مجلس بحث حقوق‌های نجومی بوده است. هم‌اکنون فلان مدیر در مجلس شورای اسلامی ۲۵ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرد. اجرای این قانون چه شد؟ دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه کجای کار هستند؟

وی در پایان خطاب به علی مطهری در انتقاد از نطق میان دستور او، اظهار کرد: کسانی که رد صلاحیت‌ شده‌اند ۹۰ نفر هستند ۱۵۰ نفر تایید صلاحیت شده‌اند. آقای مطهری معتقد است مجلس اول نظارت شورای نگهبان نداشته هیچ هم این طور نبوده ما بچه انقلابیم و می‌دانیم که نظارت وجود داشته است.

انتقاد «حاجی‌دلیگانی» از عدم شفافیت در حقوق مدیران و مقامات

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنیسه‌شنبه مجلس بیان کرد: اگر به قانون موجود در رابطه با شفافیت و در معرض دید قرار دادن حقوق مدیران و مقامات کشور عمل می‌شد بعد از سه سال از تصویب این قانون شاهد شایعاتی در خصوص مدیران برخی از افراد نبودیم.

وی در ادامه اظهار کرد: این روزها شاهد هستیم که مطالبی در خصوص حقوق ۲۴ میلیونی یکی از مدیران مجلس مطرح می‌شود و گفته می‌شود فردی ۸ وام جاری نیز دارد. این‌ها به شأن مجلس آسیب می‌رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که دیوان محاسبات این موضوع را بررسی کرده و نظر خود را داده است.

موسوی لارگانی: مذاکره با قاتلان سردار سلیمانی وجاهت قانونی ندارد

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در تذکری به وزیر خارجه اظهار کرد: آقای دکتر ظریف، مذاکره با قاتلان سردار سلیمانی از نظر مردم و نظام هیچ وجاهت قانونی ندارد، چرا برای نظام حاشیه درست می‌کنید و با کسانی که رسما اعلام کردند سردار سلیمانی را به شهادت رساندند می‌خواهید مذاکره کنید؟

وی خطاب به روحانی در رابطه با سفرش در آینده نزدیک به اصفهان گفت: کدام یک از دغدغه‌های مردم شریف و شهیدپرور استان اصفهان را رفع کردید؟ مگر شما در سفر انتخاباتی نفرمودید این مرتبه نوبت استان اصفهان است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برای آب آشامیدنی استان اصفهان چه کردید؟ بیان کرد: چند سال دیگر باید قطار سریع السیر استان اصفهان طول بکشد و همه پروژه‌های این استان میراثی شود؟ ده‌ها پروژه در استان اصفهان وجود دارد که سال‌هاست به طول انجامیده و حضرتعالی طی ۶ سالی که از دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌گذرد حتی یک قدم برای پروژه‌های استان اصفهان برنداشتید.

موسوی لارگانی در پایان گفت: استان اصفهان استانی در ظاهر برخوردار است، در حالی که این استان از خیلی از استان‌های دیگر محروم‌تر است.

دوشنبه ۷بهمن 

انتقاد حاجی دلیگانی از ظریف

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی در جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه با روزنامه اشپیگل با بیان این که «سیاست خارجی ایران در گفتمان راهگشای مقام معظم رهبری عزت، حکمت و مصلحت است» ادعا کرد: جناب ‌آقای ظریف مواضع شبهه‌ناک جنابعالی با مثلت عزت، حکمت و مصلحت نه تنها تناسبی ندارد، بلکه در مغایرت آن و موجب گستاخی دشمن و ترامپ اشقی الاشقیا است.

وی افزود: آقای ظریف، اگر به عنوان وزیر امور خارجه درک صحیح از شرایط کنونی به ویژه بعد از شهادت شهید سلیمانی ندارید که واویلا! اگر دارید و این موضع ناصواب را می‌گیرید جای بسی تعجب است.

انتقاد نماینده اصفهان از کم‌توجهی به خانواده شهدا و جانبازان

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس گفت: امروزه فرزندان جانبازان متوفی گلایه‌های زیادی دارند و گاها پرخاشگر می شوند که چرا نسبت به آنها تبعیض می‌شود.

وی افزود: متاسفانه ایثارگران و خانواده‌هایشان مظلوم واقع شدند، روز گذشته در ذوب آهن یک فرزند شهید را در میان راه از اتومبیل پیاده می‌کند در تهران هم یک خوابگاه وجود دارد یک فرد حراستی نامه می‌نویسد که هشت ماه یک کارمند ذوب آهن در آن جا استراحت کند ولی فرزند شهید را به آن جا راه ندادند در حالی که  این خوابگاه تهران، خانه ایثارگران است.

کامران در پایان اضافه کرد: باید در نظر بگیریم که مردم همیشه خارج از مباحثی که از سوی سه قوه مطرح می‌شود مسائلی را مطرح می‌کنند از این رو لازم است به نظرات مردم در حوزه داخلی و خارجی توجه کنیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی: روستاییان چه دارند که بسته معیشتی دریافت نمی‌کنند؟

 اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی  دوشنبه مجلس  خطاب به رئیس جمهور گفت: شما گفته بودید که تمام حاصلی اصلاح قیمت بنزین به مردم داده می‌شود مردم روستایی چه دارند که یارانه معیشتی به آنها داده نمی‌شود؟ به اعتراضاتی هم که در سایت ثبت می‌کنند پاسخ داده نمی‌شود و کسی هم در این باره پاسخگو نیست.

وی افزود: به گفته شما ۶۰ میلیون نفر باید یارانه معیشتی دریافت کنند. آن افراد را به ما نشان دهید. از سوی دیگر گفتید پس از گرانی قیمت بنزین قیمت کالاهای اساسی افزایشی پیدا نمی‌کند اما افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  با توجه به نزدیکی شب عید می‌طلبد نظارت‌ها افزایش پیدا کند تا با افزایش قیمت‌ها مواجه نشویم. اکنون راه‌های روستایی حوزه انتخابیه به دلیل برف مسدود می‌شود؛ باید هر چه سریعتر ماشین‌های برف روب در اختیار راهداری سمیرم قرار گیرد؛ چرا که راه‌های مناطقی که در کنار قله‌های مرکزی دنا قرار دارند در ۴۸ ساعت مسدود می‌شوند و حتی خودروهای حامل بیمار در برف دچار مشکل می‌شوند. لازم است وزارت کشور و راهداری ماشین‌های برف روب در اختیار حوزه انتخابیه اینجانب قرار دهد.ر

ابطحی: مسئولان دیپلماسی مواظب صحبت‌هایشان باشند

سید محمدجواد ابطحی در تذکری شفاهی در جلسه علنی دوشنبه مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس مجلس بیان کرد: از شما می‌خواهم طرح دو فوریتی کاهش روابط سیاسی با انگلستان زودتر در دستور قرار گیرد و تا قبل از ورود به بودجه بررسی شود تا دیگر انگلیسی‌ها هر کاری که می‌خواهند انجام ندهند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان دیپلماسی نیز مواظب صحبت‌هایشان باشند و اجازه ندهند با برخی از صحبت‌ها دشمنان از آن سوء‌استفاده کنند.

سه شنبه ۸ بهمن

حاجی به وزیر نیرو: ضروری است از واگذاری و انتقال پساب تصفیه خانه جاده حبیب‌آباد که کاری غیرکارشناسی است، پرهیز شود.

تاج‌الدین به همراه ساعی، محجوب، جلودارزاده به وزیر کار: علت تهدید به قطع یارانه معترضان و عدم تخصیص بسته معیشتی از سوی سامانه ثبت شکایات چیست؟

تاج‌الدین به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر کار: چرا عیدی کارگران بازنشسته، کارمندی محاسبه می‌شود؟

دوشنبه ۷بهمن 

ناهید تاج‌الدین به رئیس جمهور: علت صدور مجوز واردات گوشت و جلوگیری از صادرات شیر خشک که باعث آسیب و ضرر به صنعت گاوداری شده است، چیست؟

سید محمدجواد ابطحی به وزیر کشور: ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی و بیمه تاکسی‌داران با توجه به شرایط اقتصادی کشور. به وزیر امور خارجه: با چه مجوزی پیشنهاد مذاکره با آمریکا را مطرح کردید؟

کد خبر 408251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.