مسئولان به حال هندبال  فکری کنند/ بگذارید عکاسان و خبرنگاران به هندبال بانوان بیایند!

بازیکن هندبال بانوان سپاهان گفت: بانوان ایرانی در هندبال پتانسیل بالایی دارند و باوجود این که در این رشته دیده نمی شوند و سختی های زیادی را تحمل می کنند باز هم عاشق رشته خود هستند. اگر فدراسیون هندبال به بانوان هندبالی اهمیت دهد قول می دهم تا سه سال آینده می توانیم در آسیا جزء بهترین ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هانیه صفوی بازیکن تیم هندبال بانوان سپاهان در یک خانواده ورزشی بزرگ شده که هندبال را از سن ۱۱ سالگی شروع کرده است. وی در ۱۶ سالگی همراه با سپاهان وارد لیگ برتر شد، صفوی سابقه بازی در دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن را دارد.

این بازیکن اعتقاد دارد اگر فدراسیون اهمیت بیشتری به هندبال بانوان دهد و اردوهای ملی برای آن‌ها برگزار کند، تیم ملی هندبال بانوان می‌توانند تا سه سال آینده یکی از بهترین تیم‌های آسیا باشد. وی با خبرنگار ایمنا گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

هندبال را از چه زمانی شروع کردی؟

۱۱ سال داشتم، مادرم مربی والیبال دانشگاه اصفهان بود که همراه او برای دیدن مسابقات المپیاد دانشجویی رفتم. در آنجا با هندبال آشنا شدم و از سرعت و قدرت این رشته خوشم آمد. زمانی که به اصفهان برگشتیم در کلاس‌های هندبال ثبت نام کردم و این ورزش را آغاز کردم.

از چه سالی به صورت رسمی به سپاهان پیوستی؟

چهار سال پیش وارد سپاهان شدم و اولین بازی خود را در رده نوجوانان و جوانان این تیم انجام دادم. از سال ۹۵ باشگاه سپاهان وارد لیگ برتر هندبال بانوان شد و از ۱۶ سالگی لیگ را با سپاهان شروع کردم. لازم ذکر است که سال گذشته در ذوب آهن بازی کردم.

از زمانی که هندبال را شروع کردی برای چه تیم‌های به میدان رفتی؟

بازی‌های آموزش و پرورش را کامل حضور داشتم، بعد از آن برای تیم‌های شهرداری اصفهان، هیئت شهرستان اصفهان، هیئت هندبال استان اصفهان، سپاهان و ذوب آهن به میدان رفته ام.

با کدام مربی‌ها کار کردی؟

هندبال را با خانم باغستانی شروع کردم، او مرا به این رشته علاقه مند کرد. بعد از آن خانم حاج رسولی، محمد خانی و قینانی مربی‌هایی بودند که به من کمک کردند. همچنین ونوس مرادی که سابقه کاپیتانی تیم ملی ایران را دارد، سال گذشته مربی ذوب آهن بود و من برای آن بازی کردم، بهترین سال ورزش حرفه ایی من بود.

در حال حاضر وضعیت جسمانی خوبی داری؟

در پایان فصل قرار داریم و بین نیم فصل بدنسازی کردم تا بتوانم به تیم کمک کنم.

لیگ برتر هندبال بانوان در چه سالی قوی‌تر بود؟

چندسال گذشته نتایج مشخص بود و در کل لیگ دو تیم بودند که قوی ظاهر می‌شدند، نزدیک به دو فصل است که بازی‌ها پرفشار شده و همه تیم‌ها برای به دست آوردن مقام بازی می‌کنند، امسال هم تیم اشتا سازه توانست قهرمان لیگ برتر هندبال شود.

برای پیشرفت هندبال بانوان چه کار باید کرد؟

فدراسیون هندبال برای تیم ملی هندبال بانوان اردویی برگزار نکرده است. وقتی در تیم ملی جوانان بودم اردویی نبود الان هم که رده سنی‌ها عوض شده بازهم اردویی نیست. وقتی برای بازیکنان اردو برگزار کنند و انگیزه دختران هندبالی بیشتر می‌شود و هم سطح بازیکنان بالاتر می‌رود که این روی بازی‌های لیگ تأثیر گذار است.

 

در تیم ملی حضور داری؟

خیر، به تازگی رده سنی من عوض شده و به دنبال این هستم که برای تیم ملی امید انتخاب شوم.

باشگاه سپاهان تیم هندبال بانوان را به خوبی حمایت می‌کند؟

سپاهان تیم ریشه داری است و مسئولان آن به تیم‌ها اهمیت می‌دهند که به همین خاطر سپاهان را دوست دارم. در بازی‌ها مسئول امور بانوان باشگاه سپاهان حضور دارد و به تیم انگیزه می‌دهد.

تفاوت سپاهان و ذوب آهن در چیست؟

وضعیت مالی باشگاه‌ها خوب نیست، اما سپاهان و ذوب آهن تلاش می‌کنند بهترین امکانات را به بازیکنان خود ارائه دهند. رسیدگی به بانوان در همه رشته‌ها کم است و ما توقع بیشتری داریم.

تعداد کم تیم‌ها در لیگ باعث کم بودن مسابقات می‌شود، این موضوع بازیکنان را اذیت نمی‌کند؟

تعداد تیم‌ها کم است، اما بازی‌ها سطح بالایی دارد. اسپانسر وجود ندارد و به خاطر نبود بودجه تیم‌ها کم هستند. وقتی اسپانسری وارد هندبال می‌شود حداکثر دو سال در این رشته تیم‌داری می‌کند و بعد از آن به خاطر فشار مالی کار را رها می‌کند. امیدوارم در سال‌های آینده شرایط بهتر شود.

چگونه می‌شود اسپانسر جذب کرد؟

زمانی که فدراسیون اردوهای ملی را منظم تشکیل دهد و ما بتوانیم نام رشته خود را مطرح کنیم، اسپانسرها به سمت هندبال می آیند. به تازگی پخش زنده رادیویی بازی‌ها را داریم، اما خوب نیست و تنها دو بازی را پوشش می‌دهند. بازی‌های هندبال بانوان با حجاب کامل است و اگر اجازه دهند عکاس‌ها و خبرنگاران آقا و خانم به داخل سالن بیایند خیلی تأثیر گذار است، از طرفی دیگر وقتی صدا و سیما ببیند هندبال بانوان پوشش خبری داده می‌شود از سال‌های بعد به پوشش این رشته می‌پردازد. هم‌چنین وقتی بازیکنی احساس کند دیده می‌شود انگیزه بیشتری برای ادامه ورزش خود پیدا می‌کند، اما وقتی برای یک بازی مهم مثل دربی فقط یک عکاس داخل سالن باشد بازیکن بی انگیزه می‌شود! امسال که لیگ تمام شد، اما امیدوارم سال آنیده وضعیت بهتر شود.

سطح هندبال بانوان ایران تا چند سال دیگر می‌تواند به اوج برسد؟

بازهم می گویم همه چیز به فدراسیون بستگی دارد، بانوان ایرانی در هندبال پتانسیل بالایی دارند و باوجود اینکه در این رشته دیده نمی‌شوند و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند بازهم عاشق رشته خود هستند. اگر فدراسیون هندبال به بانوان هندبالی اهمیت دهد قول می‌دهم تا سه سال آینده می‌توانیم در آسیا جز بهترین‌ها باشیم.

چه هدفگذاری در ورزش داری؟

از زمانی که چشم باز کردم در یک خانواده کاملاً ورزشی بودم. هندبال یک علاقه شخصی بود، عشقی که وقتی شروع شد با وجود آسیبی که در سن کم دیدم نتوانستم آن را تمام کنم. از اولین باری که هندبال را شروع کردم می‌خواستم به تیم ملی برسم که برای این خواسته تا کنون تمام تلاشم را انجام دادم.

به لژیونر شدن فکر می‌کنی؟

به طور قطع هر بازیکنی به لژیونر شدن فکر می‌کند، اما راه خیلی سختی در پیش داریم، زیرا سطح هندبال ایران با هندبال جهان و آسیا بسیار فاصله دارد.

چرا می‌گویند اصفهان مهد هندبال است؟

اصفهان دوتیم بزرگ سپاهان و ذوب آهن را دارد که در بخش پایه کار می‌کنند و استعدادیابی قوی صورت می‌گیرد.

دربی چه حس و حالی دارد؟

بازی دربی دو سال اخیر بین قشنگ‌ترین بازی‌های لیگ بوده، زیرا بازیکنان دو تیم خیلی خوب هستند و همچنین در کنار رقابت با یکدیگر رفاقت هم داریم.

حرف آخر؟

امیدوارم مسئولین به حال هندبال بانوان فکری بکنند. دختران هندبالیست خیلی انگیزه دارند تا بهترین‌ها را انجام دهند، اما توجهی به آن‌ها نمی‌شود. تشکر می‌کنم از مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان که تیم هندبال بانوان را به بهترین شکل تشکیل داد و همچنین خانواده ام که همیشه حامی من بودند، تشکر می‌کنم.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا - خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 408131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.