بیش از ۱۹۰۰ ملک بدون اجاره بهای شهرداری در اختیار افراد حقیقی

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: یک هزار و ۹۰۴ ملک شهرداری در اختیار افرادی است که تقریبا هیچکدام آن‌ها اجاره نمی‌دهند.

به گزارش ایمنا، محمد نادر محمد زاده با بیان اینکه حدود ۱۰۵ خانه سازمانی در شهرداری تهران وجود دارد که با مصوبه شورا در حال پس گرفتن است، ‌ اظهار کرد: تقریبا نیمی از آن ها در اختیار مدیران و نیمی دیگر در اختیار سایر پرسنل است.

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه علاوه بر این ۱۰۰ خانه‌ دیگر هم در اختیار اشخاص وجود داشته که همگی در حال تخلیه هستند ادامه داد: ارزش مالی ۱۰۵ خانه‌ای که در حال پس گرفته آن هستیم ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۹۰۴ ملک دیگر هم وجود دارد که برای کارهای فرهنگی، ‌ خدماتی و درمانی در اختیار اشخاص قرار داده شده بود.

محمدزاده با بیان اینکه کاربری این ۱۹۰۴ واحد اجتماعی است که در اختیار افراد حقیقی قرار گرفته، گفت: ممکن است در این بین افرادی هم از مدیران شهرداری باشند ولی به عنوان املاک مدیران شناخته نمی‌َشود.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه اشخاصی که این املاک را در اختیار دارند بهایی به شهرداری نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: در ۴۷۰ مورد از این املاک انحراف در کاربری دیده شده است که بخشی از آن را تخلیه کرده‌ایم و بقیه را هم به سیستم قضایی ارسال کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مجموع خانه‌های سازمانی و املاکی که دارای کاربری اجتماعی هستند ۲۱۰۰ واحد می‌شود، اضافه کرد: برای ۶۵۰ واحد آن اقدام کرده‌ایم و تا کنون ۲۸۰ واحد تخلیه شده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه ۳۵۰ سرای محله در تهران وجود دارد، ادامه داد: در حوزه معاونت اجتماعی با شورا مذاکراتی در حال انجام است تا نحوه‌ بهره‌برداری از آن ها نهایی شود.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران تصریح کرد: معاونت اجتماعی شهرداری ۱۱۰۰ واحد را بررسی کرده و لایحه‌ای را هم به شورا آماده کرده تا با قرارداد جدید فعالیت کند.

وی در خصوص یک هزار و ۹۰۴ واحدی که برای کاربری‌های فرهنگی و اجتماعی واگذار شده‌اند، اظهار کرد: تقریبا هیچکدام آن ها اجاره نمی‌دهند، اما دارای قرارداد هستند و برخی از اینها هم در اختیار افراد سرشناس هستند.

کد خبر 408127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.