افزایش نرخ پارکینگ‌های عمومی و پارک حاشیه‌ای در تهران

اعضای شورای شهر تهران به کلیات لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های شهرداری تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص ارائه این لایحه گفت: بسیاری از پارکینگ‌های عمومی شهرداری به دلیل پایین بودن نرخ ورودیه عمدتاً تبدیل به انبار اسقاطی‌ها و ‌خودروسازها شده و کاربری خود را از دست داده‌اند بنابراین برای اینکه پارکینگ‌ها را به وضعیت واقعی آن تبدیل کنیم باید اقداماتی همچون اصلاح نرخ آنها انجام گیرد.

محمد علیخانی اضافه کرد:‌ بر همین اساس پارکینگ‌های عمومی شهرداری رده‌بندی و درجه‌بندی در سه سطح شده و این مسأله سبب می‌شود که بهره‌برداران پارکینگ‌ها برای درآمد بیشتر ترغیب شوند کیفیت پارکینگ را ارتقا دهند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ورودی و نرخ توقف برای یک ساعت در پارکینگ شهرداری از نوع درجه یک، ۳ هزار؛ درجه دو، ۲۴۰۰ و درجه سه، ۱۸۰۰ تومان است و به ازای هر نیم ساعت نرخ آن تغییر خواهد کرد همچنین برای موتورسیکلت‌ها هزینه ورودی هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سرانجام لایحه تعیین نرخ پارک حاشیه‌ای و نرخ عوارض پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران به رأی گذاشته شد و اعضای شورای شهر با ۱۸ رأی موافق به کلیات این دو لایحه رأی مثبت دادند.

نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های شهرداری بر اساس کلیات تصویب شده برای سال ۹۹ افزایش یافت که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد. پیشنهادات اعضای شورای شهر در این زمینه در حال بررسی است.

کد خبر 407989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.