در فیتور ۲۰۲۰ اسپانیا چه گذشت؟

 نمایشگاه چهل ساله صنعت گردشگری "فیتور" اسپانیا در مادرید، یکی ازمهم‌ ترین رویدادهای جهانی به شمار می‌رود که هرسال میزبان سازمان‎های گردشگری معتبر جهان است و به عنوان سکوی پرتاب گردشگری برای فعالان این حوزه در سراسر جهان و به ویژه در کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امسال به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز ارتباط دیپلماتیک اسپانیا و کره جنوبی، این دو کشور به طور مشترک میزبان رویداد فیتور بودند. کره جنوبی با داشتن ویژگی‌های نظیر امنیت موقعیت تبادلات تجاری، وجود زیرساخت‌های با کیفیت و مدرن و همچنین شبکه حمل و نقل کارآمد، سومین بازار صادر کننده بزرگ آسیا برای اسپانیا محسوب می‌شود.

حضور در این نمایشگاه پنج روزه که از دوم بهمن ماه آغاز و دیروز به پایان رسید، به معنای دستیابی به صدها فرصت استثنایی تجاری و گردشگری بود چرا که امسال از ۱۰۰ درصد افراد حاضر ۳۸ درصد را مدیران بلندپایه بخش گردشگری جهان تشکیل می‌دادند. مدیران بازاریابی و مشاوران اجرایی آژانس‌های برتر جهانی نیز به ترتیب ۳۴ و ۲۱ درصد از حاضران این دوره از نمایشگاه را به خود اختصاص داده بودند.

حضور هشت هزار خبرنگار از ۶۸ کشور دنیا نیز برای شرکت کنندگان موقعیت طلایی را فراهم آورده بود زیرا فیتور به عنوان نقطه عطف تجارت گردشگری و مهم‌تر از همه عنصر تبلیغاتی بی رقیب در دنیا شناخته می‌شود؛ تنها با حضور در این نمایشگاه و بدون صرف پول‌های هنگفت تبلیغاتی می‌توان نهایت منفعت را از جهت معرفی و فروش خدمات در سطح جهانی به دست آورد.

آمارها در رابطه با انعقاد قراردادهای سال ۲۰۲۰ هنوز منتشر نشده است اما با نگاهی به ارقام شگفت انگیز معاملات در سال ۲۰۱۹ می‌توان به نقش بدون انکار این نمایشگاه در رونق صنعت گردشگری جهان واقف شد. در سال گذشته، ۱۰ هزار و ۴۸۷ فعال گردشگری از ۱۶۵ کشور در این نمایشگاه جهانی شرکت کردند و در مجموع بیش از ۱۱۰ هزار و ۸۴۸ نفر از آن بازدید کردند. تعداد ۹ هزار و ۱۵۰ ملاقات‌های تجاری هدفمند "رو در رو" موسوم به (B۲B) رقم خورد و ۴۹ هزار و ۷۱۱ قرار آنلاین نیز در نمایشگاه رقم خورد.

در تجارت B۲B هرآنچه که بتواند امور خرید و فروش را سرعت و سهولت بیشتری دهد از قبیل شرکا و خدمات مانند تأمین کنندگان، خریداران، ترانزیستورهای دریایی محصولات، پشتیبانی، سرویس‌های بازرسی، کاربری‌های نرم افزار و… در مکان واحدی جمع می‌شوند و به این ترتیب یک معامله تجاری با موفقیت بیشتری منعقد می‌شود.

یکی از ویژگی‌های ممتاز نمایشگاه امسال، ارائه تازه‌های تکنولوژی و هوش مصنوعی در صنعت گردشگری بود. در واقع با معرفی راهکارهای گردشگری هوشمند و با فاصله گرفتن از روش‌های سنتی جذب گردشگر، فیتور دریچه‌های جدیدی را به سوی این صنعت باز کرده که همه اعم از گردشگران و ساکنان شهرهای توریستی تا بنیادهای محیط زیستی و اقتصادی از آن سود می‌برند.

این نمایشگاه که هر سال اغلب در روز چهارشنبه آغاز و یکشنبه پایان پیدا می‌کند، برای نظم بخشی به روند بازدید، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را به فعالان حرفه‌ای صنعت گردشگری اختصاص داد و روزهای شنبه و یکشنبه را در اختیار بازدید عموم قرار داده بود.

هر کشور در این نمایشگاه، غرفه مخصوص خود را داشت که بنا به فرهنگ و سلیقه نمایندگان حاضر از ارائه بروشور گرفته تا اجرای موسیقی و نمایش پذیرای بازدیدکنندگان بودند. امسال غرفه‌های متعلق به کره جنوبی، مصر، مکزیک، روسیه و البته اسپانیا توجه‌های بیشتری را به سمت خود جلب کرد.

ایران نیز امسال با حضور تعدادی از معتبرترین آژانس‌های گردشگری در سالن مختص خاورمیانه در کنار اردن، مصر و عراق به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران پرداخت که در این بین برپایی سیاه چادر قشقایی، اجرای رقص آئینی و ارائه صنایع دستی ایرانی مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 407758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.