خدمت رسانی اورژانس به ۱۳۷۰ مصدوم در حوادث ویژه یک هفته اخیر

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در چهار ماهه گذشته، با رشد ۲۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ مواجه بوده ایم.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند درخصوص خدمت رسانی اورژانس پیش بیمارستانی در حوادث ویژه یک هفته اخیر، اظهار کرد: در طی یک هفته گذشته از تاریخ ۲۷ دیماه تا چهارم بهمن، ۵۲۷ مورد ماموریت ویژه توسط اورژانس پیش بیمارستانی به ثبت رسیده که در این حوادث به ۱۳۷۰ مصدوم، خدمات اورژانسی ارائه شده است.

وی افزود: از این ۱۳۷۰ مصدوم، تعداد ۱۱۴۹ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده و مابقی به صورت سرپایی درمان شده اند.

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه از این تعداد، ۷۳۰ نفر را مصدومین حوادث ترافیکی و ۶۴۰ نفر را مصدومین حوادث غیرترافیکی شامل می شود، گفت: ۸۸ درصد از مصدومین ترافیکی معادل ۶۴۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و مابقی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ترافیکی در شهرهای تهران، فارس و کرمان روی داده است، خاطرنشان کرد: بیشترین مصدومین حوادث غیرترافیکی به ترتیب در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، نزاع و آتش سوزی، آسیب دیده اند.

کولیوند با بیان اینکه در حوادث ترافیکی و غیرترافیکی یک هفته گذشته، تعداد ۱۴۲ نفر فوت کرده اند، تصریح کرد: همچنین، در این مدت، تعداد ۳۶ مصدوم توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

رشد ۲۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نسبت به مدت مشابه سال ۹۷

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بیان کرد: در چهارماهه گذشته، با رشد ۲۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ مواجه بوده ایم.

رئیس سازمان اورژانس گفت: در این مدت چهار هزار و ۷۱۴ نفر در اثر نشت این گاز دچار مسمومیت شده اند که سه هزار و ۴۲۷ مصدوم برای دریافت خدمات درمانی پیشرفته تر توسط آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۰۴ نفر نیز بر اثر مسمومیت با این گاز، جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 407440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.