توضیحات نیروگاه اصفهان درباره تجمع و اعتراض کشاورزان

نیروگاه، هیچ مخالفتی با اجرای طرح ساماندهی حاشیه رودخانه نداشته و خود در اجرای این طرح، پیش قدم بوده، اما ضروری است. اجرای این طرح در نیروگاه با رعایت موارد و الزامات خاص اماکن و تاسیسات حساس اجرا شود.

به گزارش ایمنا، آنچه در بالا آمد بخشی از توضیحات نیروگاه اصفهان درباره تجمع و اعتراض کشاورزان در روز پنجشنبه هفته گذشته با عنوان "ورود غیر قانونی و تخریب بیت المال و محیط زیست در محوطه نیروگاه اصفهان" است که مشروح آن را در ادامه می خوانید: 

 «عده ای که خود را منتسب به کشاورزان معرفی می‌کردند با ورود غیرقانونی به محوطه نیروگاه اصفهان در حاشیه زاینده رود، به بهانه اجرای طرح ساماندهی این رودخانه باعث تخریب بخشی از اموال بیت المال، محیط زیست و قطع درختان با قدمت بیش از ۳۰ ساله شدند.

روز پنجشنبه _سوم بهمن ماه_ عده ای که خود را منتسب به کشاورزان معرفی می‌کردند به بهانه اجرای طرح ساماندهی زاینده رود با ورود غیرمجاز به محوطه نیروگاه اصفهان که از لحاظ طبقه بندی اماکن و تاسیسات، جزو اماکن حساس محسوب می‌شود، متاسفانه اقدام به تخریب بخشی از اموال بیت المال، محیط زیست و قلع و قمع تعدادی از درختان با قدمت بیش از ۳۰ سال کردند که در نهایت منجر به وارد عمل شدن نیروی انتظامی و توقف ادامه فعالیت آنها شد.

تاکید می شود نیروگاه، هیچ مخالفتی با اجرای طرح ساماندهی حاشیه رودخانه نداشته و خود در اجرای این طرح، پیش قدم بوده، اما ضروری است. اجرای این طرح در نیروگاه با رعایت موارد و الزامات خاص اماکن و تاسیسات حساس اجرا شود و جزییات اجرای ساماندهی در نیروگاه که تاسیسات آن در دو سمت رودخانه قرار دارد با اجرای این طرح در زمین های بایر و کشاورزی متفاوت است. اما افراد مذکور، بدون تامل لازم و بدون هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط، موجبات ایجاد ناامنی نیروگاه و مشکلاتی برای کشاورزان شریف و زحمتکش فراهم کردند.

این افراد به باغ های شخصی همجوار نیروگاه که در حریم و بستر رودخانه است، آسیبی نرسانده و فقط متعرض نیروگاه شده اند. این در حالی است که در بیش از ۵۰ سالی که از احداث نیروگاه می گذرد، کشاورزان همواره از مسیر رودخانه و مادی موجود در محوطه نیروگاه، رفت و آمد داشته و از عبور آب اطمینان یافته اند.

یادآوری می شود طرح ساماندهی در محدوده نیروگاه آماده شده و در کمیته مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه ای به تایید رسیده و پس از تایید نهایی جزییات آن در اسرع وقت اجرا و دغدغه اصلی کشاورزان عزیز که تامین و عبور آب بدون تلفات است، به صورت کامل برطرف خواهد شد.»

اخبار مرتبط:

کد خبر 407426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • yaser US ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 2
    خود مسئولان نیروگاه متخلف هستند و ما مردم استان اصفهان فقط زاینده رود دائمی خودمان را می خواهیم.
    • Sara IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      0 0
      سلام استدلال درستی است. ساماندهی و ساخت جاده و عبور ان از تاسیسات صنعتی و زمین کشاورزی فرق دارد