وجود صنوف مزاحم و آلاینده مهمترین مشکل شهرها است

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج گفت: در صورتی که شرکت شهرک های صنعتی اقدام به ساخت مجتمع صنفی کند، شهرداری بر اساس اولویت نسبت به انتقال صنف مصالح فروشان اقدام می کند.

به گزارش ایمنا، انتقال صنوف مزاحم و آلاینده یکی از معضلات سطح شهر است که در راستای آگاه سازی شهروندان از روند اجرای این طرح رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده های کشاورزی شهرداری نتیجه اقدامات صورت گرفته را اعلام کرد.

تورج سلطنت پوری، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج در این باره اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات در سطح شهرها، وجود صنوف مزاحم و آلاینده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر آلایندگی های صوتی، آشفتگی بصری باعث بروز ترافیک در بسیاری از معابر اصلی سطح شهر شده است، تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی، فرمانداران رئیس این کارگروه و دستگاه های نظیر راه وشهرسازی، جهاد کشاوری، منابع طبیعی، علوم پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتحادیه اصناف به عنوان عضو و شهرداری هم به عنوان دبیر این کارگروه تعیین شده است.

سلطنت پوری ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور، شهرداری ها در خصوص اجرای طرح انتقال صنوف مزاحم فقط ملزم به برنامه ریزی و تهیه بانک اطلاعاتی صنوف هستند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: اتحادیه های مشمول صنوف آلاینده شامل مصالح فروشان، نمایشگاه اتومبیل داران، تعمیر کاران، فلزکاران و درود گران است.

وی گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف در کارگروه ساماندهی صنوف مزاحم مقرر شد انتقال رسته های قابل انتقال اتحادیه صنف مصالح فروشان در اولویت نخست انتقال قرار گیرد.

سلطنت پوری اضافه کرد: براساس مصوبه این کارگروه این سازمان با همکاری اتحادیه اصناف اقدام به تهیه بانک اطلاعاتی صنف مصالح فروشان کرد که بر اساس ممیزی انجام شده تعداد ۶۸۸ مغازه مصالح فروشان  شناسایی شد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج گفت: در مرحله بعدی و در راستای ساماندهی و انتقال صنف مصالح فروشان باید راه و شهرسازی زمین لازم جهت احداث مجتمع صنفی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قرار دهد و این شرکت هم باید اقدام به احداث مجتمع صنفی کنند.

وی افزود: در صورتی که شرکت شهرک های صنعتی اقدام به ساخت مجتمع صنفی کند، شهرداری هم بر اساس اولویت نسبت به انتقال صنف مصالح فروشان اقدام می کند و در صورتی که هر یک از مغازه داران تمایلی به حضور در مجتمع صنفی نداشته باشند شهرداری ها می توانند براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ نسبت به پلمب این مغازه اقدام کنند.

سلطنت پوری در پاسخ به سوالات برخی رسانه ها و اذهان عمومی که شهرداری را مسئول اصلی انتقال صنوف مزاحم می دانند؛ اظهار کرد: شهرداری  فقط یک عضو از کارگروه ساماندهی صنوف مزاحم است.

کد خبر 407137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.