رحمانی فضلی: هیچ نگرانی در موضوع کیفیت شیر وجود ندارد

وزیر کشور گفت: در جلسه‌ای از نمایندگان وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط این حوزه دعوت کردیم تا از وضعیت شیر مصرفی مردم اطمینان حاصل کنیم و بالاتفاق همه دستگاه‌ها نسبت به این موضوع اطمینان کامل دادند که هیچ نگرانی در موضوع کیفیت و مصرف شیر در کشور نداریم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه چهل و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، گفت: در این جلسه، گزارشی از مصوبات جلسات گذشته ارائه شد که بر اساس آن، تقریباً همه مصوبات پیگیری شده و نتایج آن اعلام شد.

ویبا اشاره به اینکه طبق روالِ جلسات ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، در این جلسه نیز گزارش از قیمت صد قلم کالای مورد رصد وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد، اظهار کرد: میانگین قیمت‌ها در این صد کالا نسبت به ماه قبل کاهشی بوده، البته حدود ۵ درصد کالاها بالای ۵ درصد افزایش قیمت و حدود ۱۰ درصد کالاها بین یک تا دو درصد افزایش قیمت داشته اند، ولی در مجموع، قیمت کالا نسبت به ماه قبل، کاهشی بوده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه واردات کالاهای اساسی با توجه به نزدیک شدن به پایان سال از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، افزود: در این زمینه، یکی از موضوعاتی که تأکید شد، این است که عوامل دخیل در روند بازار نسبت به کالاهای اساسی، چه کالاهای مصرفی و چه کالاهای واسطه ای، باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

رحمانی فضلی ادامه داد: براساس گزارشی که امروز ارائه شد، حدود ۱۷ میلیون تن واردات در ۱۳ قلم کالای اساسی داشتیم که سال گذشته ۱۵ میلیون تن بوده است. بانک مرکزی نیز همه منابع ارزی لازم را اختصاص داده است و واردات انجام شده است و نگرانی درخصوص کالاهای اساسی نداریم و نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه موضوع گندم از موضوعات اساسی کشور است که در جلسه امروز ستاد نیز بررسی شد، اظهار کرد: اکنون مراحل پایانی کشت پاییزه گندم است که براساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، برنامه ریزی برای ۶ میلیون هکتار بوده است که این برنامه ریزی البته با اختلاف بسیار کم ۱۰۰ هزار هکتاری محقق شده است که خبر بسیار خوبی در حوزه تولید گندم سال آینده بود.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به مسائل پیش آمده در حوزه گردشگری افزود: احتمالاتی درخصوص اینکه حوزه گردشگری با توجه به فضای ایجاد شده در کشور کمتر مورد توجه گردشگران قرار گیرد، وجود داشت که گزارشی از سوی وزارت گردشگری ارائه شد و پیش بینی می‌کنیم که در خصوص حوزه گردشگری، علیرغم تبلیغات منفی که در خارج نسبت به آن شده است؛ با برنامه ریزی‌های انجام شده و تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد، بتوانیم فضای گردشگری کشور را در شرایط مطلوب و مناسبی قرار دهیم.

رحمانی فضلی افزود: در این راستا کارگروهی تشکیل شد و در استان‌ها نیز به استانداران مسئولیت داده شد که این موضوع را با سرپرستی وزارت گردشگری پیگیری کنند. همچنین مجموعه اقداماتی در حوزه‌های تبلیغی و خدمات به صورت تشویقی و الگویی پیشنهاد شد که درصورت عملیاتی شدن آنها، نگرانی عمده جامعه هتل داران و مشاغل وابسته به صنعت گردشگری را رفع خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعاتی که در روزهای اخیر از سوی رسانه‌ها درخصوص شیر مطرح شده، واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه در صدا و سیما مصاحبه‌ای انجام شد که نه مجری و نه کارشناس تخصص کافی این حوزه را داشتند و به هرحال به نوعی در جامعه ایجاد نگرانی کرد.

وزیر کشور در همین راستا تصریح کرد: در جلسه امروز از نمایندگان وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط این حوزه دعوت کردیم تا از وضعیت شیر مصرفی مردم اطمینان حاصل کنیم و بالاتفاق همه دستگاه‌ها نسبت به این موضوع اطمینان کامل دادند که هیچ نگرانی در موضوع کیفیت و مصرف شیر در کشور نداریم.

رحمانی فضلی افزود: از نظر استانداردهای جهانی بالاترین رتبه کیفی استاندارد در تولید شیر را رعایت می‌کنیم و این نوع بیان مطالب به صورت غیرکارشناسی و بدون مراعات شرایط کشور، مانند جریان کیک‌ها می‌تواند به صنایع و اقتصاد کشور آسیب برساند.

وی ضمن اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص کیک‌های آلوده، خاطرنشان کرد: شورای امنیت ماموریتی در این راستا به وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی محول کرد که نهایتاً معلوم شد که عده‌ای افراد با هرانگیزه‌ای در داخل کیک‌ها قرص تعبیه می‌کردند و سپس از آن فیلم می‌گرفتند و در فضای مجازی منتشر می‌کردند. چند تن از این افراد بازداشت شدند که پس از بررسی‌ها معلوم شد که برخی از این افراد صرفاً به قصد تفریح چنین کاری کرده بودند.

وزیر کشور مجدداً با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند که انتشار چنین مطالبی به اقتصاد کشور لطمات زیادی وارد می‌کند، تصریح کرد: ما در صادرات کیک، شکلات و شیرینی نصاب بسیار خوبی داریم و طرح چنین موضوعاتی در فضای مجازی باور مردم را دچار خدشه می‌کند. همچنین صادرات لبنیات و فراورده‌های لبنی ایران به کشورهای منطقه و حتی اروپایی نیز یکی از افتخارات اصلی کشور ما است.

رحمانی فضلی کشور تصریح کرد: در این جلسه در این خصوص تصمیم گیری شد تا اصول و شرایط رعایت و اقدامات مناسب در این حوزه انجام شود. همچنین صدا و سیما مراعات و دقت کافی داشته باشد چراکه در کنار تمام زحماتی که صدا و سیما متحمل می‌شود، یک اقدام اینگونه می‌تواند آثار منفی بسیار زیادی داشته باشد و تمامی زحمات را تحت شعاع قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری‌های بسیار خوبی انجام شده که امیدواریم با پیگیری آن‌ها بهبود فضای اقتصادی کشور، افزایش بیش از پیش تولید و نهایتاً قیمت مناسب کالا و استمرار فراوانی آن را داشته باشیم.

کد خبر 406813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.