میرزائیان: از ساخت‌وساز در حریم رودخانه در روستاها جلوگیری شود

نماینده نطنز در شورای اسلامی استان با انتقاد از وجود قوانین دست‌وپاگیر برای روستاها، گفت: شهرستان نطنز کوهستانی است و دو رودخانه دارد و عده‌ای از روستائیان در حریم رودخانه ساخت و ساز کرده‌اند که این موضوع خطرات خاص خود را دارد و باید ادارات مربوطه از آن جلوگیری کنند.

حسین میرزائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با آمدن بنیاد مسکن به روستاها عملا بخشداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها خلع سلاح شده اند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به امور روستاها به نوعی رها شده است، افزود: آن دسته از قوانینی هم که برای روستاها وجود دارد متاسفانه غیر از این که دست و پای مردم را ببندد فایده‌ای برای روستاها نداشته است تا حدی که گاهی یک روستایی برای ساخت در زمین خود هم مشکل دارد.

نماینده نطنز در شورای اسلامی استان، با انتقاد از قوانین دست‌وپاگیر، تصریح کرد: یک روستایی برای اخذ هر نوع مجوزی باید به مرکز استان بیاید و رفت‌وآمدهای بسیاری را تحمل کند به واقع مردم از این نوع تدابیر در عذاب هستند و باید برای موضوعات روستاها چاره‌اندیشی کرد.

وی با انتقاد از عملکرد بنیاد مسکن، گفت: شهرستان نطنز کوهستانی است و دو رودخانه دارد و عده‌ای از روستائیان در حریم رودخانه ساخت و ساز کرده‌اند که این موضوع خطرات خاص خود را دارد و باید ادارات مربوطه از آن جلوگیری کنند.

میرزائیان اظهار کرد: از میان ۱۰۷ شهر استان اصفهان علاوه بر شهر اصفهان، بسیاری دیگر شهرهای استان نیز از قدمت بسیاری برخوردارند و لازم است استانداری یا شهرداران استان با تاسیس یک شرکت و بکارگیری مهندسان مشاور برای بازسازی شهرها و طرح نقشه‌های جدید همکاری کنند.

کد خبر 406644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.