ایزوله شدن بیش از دو هزار مترمربع محل دفن زباله‌های عفونی اراک

معاون خدمات شهری شهردار اراک گفت: محل دفن زباله‌های عفونی اراک برای نخستین بار تا دو هزار و ۵۰۰ مترمربع ایزوله شد که امکان نفوذ شیرابه زباله به عمق خاک از بین برود و دفن بهداشتی انجام شود.

محمد عسگری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در سال جاری اقداماتی را در بخش‌های مختلف با هدف ارائه خدمات بهینه به شهروندان انجام داده‌ایم، اظهار کرد: از جمله مهمترین اقداماتی که در سال ۹۸ انجام شده است می‌توان به ایزوله کردن دو هزار و ۵۰۰ متر مربع از محل دفن زباله‌های عفونی شهر اراک، برای نخستین بار و با هدف رسیدگی به وضعیت دفن این زباله ها اشاره کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت بسیار بالای دفن زباله‌های عفونی که باید بهداشتی و اصولی باشد، این سازمان برای نخستین بار نسبت به ایزوله کردن این مقدار از محل دفن زباله‌های عفونی اقدام کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اراک ادامه داد: سال‌ها موضوع دفن زباله‌های عفونی و مسئله احتمال انتقال شیرابه آن‌ها به عمق خاک مطرح می‌شد و ایزوله مناسب محل دفن، مورد تقاضای شهروندان به ویژه فعالان محیط زیست قرار داشت که محل دفن زباله‌های عفونی اراک برای نخستین بار تا دو هزار و ۵۰۰ مترمربع ایزوله شد که امکان نفوذ شیرابه زباله به عمق خاک از بین برود و دفن بهداشتی انجام شود.

وی همچنین از اجرای برنامه تفکیک زباله از مبدا با رویکرد جدید خبر داد و گفت: کوی مسکن برای اجرای این طرح به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است و تفکیک زباله خشک و تر از مبدا و منازل مسکونی انجام خواهد شد که برای اجرای این برنامه استفاده از اسنپ، جمع آوری هفتگی و تلفن چهار رقمی ثابت در نظر گرفته شده است.

عسگری با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان در طول سال جاری عنوان کرد: ستاد زمستانه قبل از آغاز بارش برف تشکیل و معابر اصلی اراک کد گذاری شد و نیاز هر معبر به تعداد نیروی انسانی و تجهیزات در مواقع بارش برف بررسی شد تا برای اجرای طرح زمستانه در اراک برنامه ریزی هدفمندی بشود.

وی گفت: به محض بارش برف و با اعلام آمادگی، نیروهای انسانی طبق برنامه ریزی قبلی در پست‌های تعیین شده مستقر و تجهیزات مورد نیاز هر منطقه به محل ارسال شد و مجموعه برنامه ریزی‌های انجام شده باعث شد تا هنگام بارش برف حداکثر هماهنگی وجود داشته باشد و مشکلی ایجاد نشود.

معاون خدمات شهری شهردار اراک افزود: تعدادی از ماشین آلات به دلیل خرابی برخی قطعات سال‌ها بلااستفاده مانده بود که این موارد ارزیابی و تعمیرات صورت گرفت و ماشین آلات برای مواقعی مانند زمان بارش برف استفاده شد.

وی با اشاره به اجرای طرح هر خانه یک درخت، اظهار کرد: طرح مذکور با هدف کمک به توسعه فضای سبز اراک و برای نخستین بار با کاشت نهال در منازل شهروندان تعریف شد که نهال به صورت رایگان و انتخاب خود شهروندان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

عسگری یکی از دلایل سفر روزانه شهروندان به مرکز شهر را مراجعه به مراکز فروش صیفی و میوه دانست و گفت: چهار میدان میوه و تره بار با در نظر گرفتن پراکندگی ۲۴ منطقه اراک، تعیین شده است که میوه و صیفی جات با قیمت و کیفیت مناسب عرضه و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اراک دیگر اقدامات این سازمان را رسیدگی به مشکلات و مسائل کشتارگاه اراک عنوان کرد و افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و نواقص موجود در کشتارگاه، لاشه سوز خط کشتارگاه راه اندازی و تصفیه خانه آن نیز ایجاد شد که مسائل زیست محیطی در این مرکز رفع شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل زمستان هرس درختانی که نیاز داشته‌اند انجام شده، گفت: ارائه خدمات شهری مطلوب نیازمند ارزیابی دقیق وضعیت و هدفگذاری برای رفع نیازها در مقطع زمانی مناسب است که البته این مهم با همکاری شهروندان در انتقال پیشنهادات به نحو مطلوب تری انجام خواهد شد.

کد خبر 406624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.