اختصاص بودجه کمکی برای گردشگری استرالیا

دولت استرالیا اعلام کرد، در پی خساراتی که به دلیل آتش‌سوزی‌های متعدد به صنعت گردشگری این کشور وارد شده است، بودجه کمکی به آن اختصاص خواهد داد.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، با اینکه باران‌های اخیر تاحدی از نگرانی‌های موجود برای آتش‌سوزی‌های مهیب دو ایالت‌ استرالیا کاسته‌ است، اما با توجه به برآوردهای صورت گرفته، آتش‌سوزی‌های اخیر تاکنون  یک میلیارد دلار استرالیا به صنعت گردشگری این کشور خسارت وارد کرده‌ که پیش‌بینی‌ می‌شود این رقم تا پایان سال به ۴.۵ میلیارد دلار استرالیا نیز  افزایش پیدا کند.

«تونی کاپینس» که یکی از افراد فعال در حوزه گردشگری استرالیا است با اشاره به این که با شمار زیادی لغو رزرو برای ماه‌های فوریه و مارس مواجه شده است بیان کرد :« مردم از سفر به اینجا دست برداشته‌اند. آن‌ها فکر می‌کنند تمام جزیره را آتش فرا گرفته، در حالی که این طور نیست؛ پس ما باید این پیام را برسانیم که شرایط جزیره هنوز عادی است.»

آتش‌سوزی که از آن به عنوان "جهنمی در کره زمین" یاد می‌شود، در اوایل ماه ژانویه بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از بخش‌های ساحلی جنوب استرالیا را نابود کرد.

دولت استرالیا امروز اعلام کرد ۷۶ میلیون دلار استرالیا (معادل ۵۲ میلیون دلار آمریکا) را به عنوان کمک اولیه برای بهبود صنعت گردشگری این کشور اختصاص خواهد داد.

طبق اطلاعات منتشر شده آمار رزرو در  مناطق اصلی استرالیا توسط گردشگران خارجی حدود ۳۰ الی ۴۰ کاهش داشته است. آمار رزرو توسط گردشگران داخلی استرالیا نیز با ۷۰درصد کاهش روبه رو بوده است.

تاکنون طبق آمار اعلام شده، ۲۹ نفر انسان و میلیون‌ها حیوان در جریان این آتش‌سوزی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 406451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.