تست‌ نمونه موفق مهندسی سامانه پیشرانش ماهواره ناهید۲

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: تست‌های نمونه مهندسی سامانه پیشرانش ماهواره مخابراتی ناهید۲ با موفقیت در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی انجام شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: قدم موثری در حوزه پیشرانش فضایی کشور برداشته شده است.

وی افزود: نمونه مهندسی پیشرانش ماهواره ناهید۲ شامل تراسترهای تک مولفه‌ای پروکسید هیدروژن به سطح فناوری نمونه مهندسی رسیده است.

لازم ذکر است براساس اطلاعات ارائه شده در برخی منابع؛ ماهواره مخابراتی ناهید۲ به سفارش و نظارت سیستمی سازمان فضایی ایران و با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع بخشی از نیازهای مخابراتی جامعه با همراهی و همکاری پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شد.

ماهواره ناهید۲ از برنامه های راهبردی دستیابی به ماهواره های مخابراتی زمین آهنگ است که ماموریت های آن در دو دسته ماموریت های اولیه و ثانویه تعریف می شود.

ماموریت‌های اولیه این ماهواره تمرکز بر توسعه و آزمون فناوری های اساسی، آزمون انتقال مداری با استفاده از پیشرانش تک مولفه ای و دستیابی به عمر عملیاتی دو سال، آزمون موقعیت یابی رادیویی مستقل از دستگاه های موقعیت یاب « جی پی اس» (GPS) با قابلیت استخراج پارامترهای مداری (تی ال ای-TLE) و آزمون گشتاور وضعیت با استفاده از پیشرانش مورد نیاز مسیر راهبردی است.

کد خبر 406383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.