تمهیدات شهرداری اصفهان در مواقع بحران

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان اقداماتی در راستای پیشگیری از بحران در مناطق ۱۵ گانه و ناژوان انجام داده است که برگزاری برنامه‌های آموزشی برای شهروندان از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کشور ایران یکی از ۱۰ کشور بلاخیز دنیا است که با توجه به مخاطرات طبیعی باید به موضوع پیشگیری اهمیت ویژه‌ای داده و اهتمام بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم زیرساخت‌های شهر را حفظ و منابع انسانی را از بلایای طبیعی حفظ کنیم.

وی افزود: شهرداری اصفهان اقداماتی را در راستای پیشگیری از بحران در مناطق ۱۵ گانه و ناژوان انجام داده است که از جمله آنها برگزاری برنامه‌های آموزشی برای شهروندان برای پیشگیری و مقابله با مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت بوده است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی جهت ضرورت آمادگی تمام واحدها و ادارات تابعه هرمنطقه شهری، برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران منطقه از دیگر اقدامات انجام شده در شهرداری اصفهان بوده است، تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی ذیل ستاد مدیریت بحران و ابلاغ دستورالعمل‌های ابلاغی از وزارت کشور و نهادهای تابعه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم با تمام دستگاه‌های امدادی و اقدام با فوریت مدیریت سیلاب در حریم رودخانه‌ها، انهار، مادی‌ها و مسیل‌ها و ترمیم دیواره‌های ساحلی و لایروبی مسیل‌ها، آبروها و مادی‌ها انجام شده است.

جعفریان‌فر اظهارکرد: برگزاری مانورهای دوره‌ای و ظرفیت سازی برای رویارویی با حوادث محتمل، شناسایی نقاط بحرانی در منطقه از منظر آسیب‌پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از موارد دیگر در بحث پیشگیری است تا بتوانیم خسارات محتمل از خطرات طبیعی را به حداقل برسانیم.

کد خبر 406361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.