درگیری نیروهای امنیتی لبنان با معترضان

نیروهای امنیتی لبنان روز شنبه ۲۸ دی (۱۸ ژانویه) برای متفرق کردن معترضانی که سعی داشتند وارد یکی از مناطق بشدت محافظت شده در مرکز بیروت شوند از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند. در این منطقه، برخی از مراکز مهم اداری از جمله پارلمان لبنان قرار دارند.

به گزارش ایمنا، مقامات امنیت داخلی لبنان در پیامی توییتری به مردم هشدار دادند که برای حفظ امنیت خود، اطراف پارلمان را ترک کنند در غیراینصورت با «خشونت مستقیم» پلیس روبرو خواهند شد.

همزمان با تلاش معترضان برای ورود به ساختمان پارلمان، صدها لبنانی خشمگین دیگر نیز در حالی که علیه طبقه سیاسی حاکم شعار می‌دادند در بخش دیگری از شهر بیروت دست به راهپیمایی زدند. آنها پرچم بزرگی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «اگر مردم گرسنه شوند، حاکمان خود را خواهند خورد.»

پلیس لبنان از آغازین روزهای سال جدید میلادی با استفاده از باتوم و شلیک گاز اشک‌آور ده‌ها تن از معترضان را زخمی کرده است.

اعتراضات چند ماهۀ لبنان در حالی ادامه دارد که استعفای سعد حریری از نخست‌وزیری این کشور نیز نتوانسته است از خشم مردم بکاهد.

معترضان در سراسر لبنان خواستار آن هستند که طبقه حاکم که سالهاست قدرت را در این کشور در دست دارد و منجر به گسترش فساد و نابودی اقتصاد لبنان شده، از راس امور برکنار شود.

معترضان همچنین سه‌شنبه شب گذشته در اعتراض به عملکرد بانکهای این کشور که دسترسی مردم را به پس‌اندازهایشان محدود کرده اند، با حمله به بسیاری از بانک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز را خرد کردند.

با وجود تمام وعده‌هایی که مقامات لبنان برای بهبود اوضاع اقتصادی داده‌اند، هنوز سیاستمداران نتوانسته‌اند برنامه‌ای برای نجات اقتصاد این کشور ارائه دهند.

منبع: یورونیوز

کد خبر 406347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.