منابع طبیعی در اجرای طرح های آبخیزداری به اقدامات سازه ای بسنده نمی کند

سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: فعالیت های منابع طبیعی در عرصه های کشور صرفاً به اقدامات سازه ای و سنگ و سیمان منتهی نمی شود بلکه اقداماتی همچون حفاظتی، جنگل کاری، بذرپاشی، بذرکاری و احیای مراتع در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از  مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، خسرو شهبازی در چهل و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری با تاکید بر نظارت و ارزیابی فعالیت ها اظهار کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی که در این شرایط سخت، در اختیار سازمان جنگل ها قرار گرفته است مسئولیت ما را دوچندان ساخته و کارشناسان معین باید با حضور در استان ها و بازدید از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ها، چگونگی برگزاری مناقصات و نحوه پرداخت آن نظارت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به سفر به استان سیستان و بلوچستان و سیل اخیر در آن استان گفت: منابع طبیعی سازه های خوبی را در مناطق بحرانی ایجاد کرده است و اثرات آن نیز در کاهش خسارات سیل قابل توجه است.

سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین علوفه دام و تامین گوشت در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی طی روزهای اخیر به همراه دولت در استان حضور یافته و به این اقدامات سرعت بیشتری خواهد داد.

شهبازی با اشاره به موقعیت پایتخت در همجواری با شهر قم افزود: یکی از کانون های گرد و غبار که کلانشهر تهران را تحت تاثیر قرار می دهد رودخانه شور قم است که باید در پایین دست آن جنگل کاری انجام شود تا کانون تولید گرد و غبار تثبیت شود.

کد خبر 406345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.