طرح L.E.Z به درخواست شهروندان از ۵ بهمن اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طرح کاهش انتشار آلاینده های هوا L‌.E.Z به درخواست شهروندان برای اخذ برگه معاینه فنی با یک هفته تاخیر و از پنجم بهمن‌ماه سال‌جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، هادی عطارزاده طوسی در این باره اظهار کرد: پیش از این قرار بود که طرح L.E.Z از ۲۹ دی آغاز و خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو معتبر هر روز ۵۰ هزارتومان جریمه شوند، اما با توجه به درخواست های زیاد شهروندان و ازدحام در مراکز معاینه فنی خودرو، با تائیدیه استانداری خراسان رضوی و پلیس راهور استان این طرح با یک هفته تاخیر از پنجم بهمن اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، عنوان کرد: از شهروندان درخواست می شود که نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای تولید قبل از سال ۱۳۹۴ از تاریخ پنجم بهمن اقدام کند در غیر این صورت هر ۲۴ ساعت ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

عطارزاده طوسی با بیان اینکه پلاک تمامی خودروها پس از انجام معاینه فنی در سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) خودرو ثبت می شود، تاکید کرد: درحال حاضر دوربین‌های ثبت پلاک خودرو به سامانه ملی سیمفا متصل شده است.

وی تصریح کرد: برداشت پلاک خودروها از طریق دوربین های ثبت تخلفات برداشت و اطلاعات برای بررسی وضعیت پلاک به سامانه ملی معاینه فنی خودرو (سیمفا) ارسال می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: پس از بررسی اطلاعات در این سامانه و در صورت نداشتن برگه معاینه فنی معتبر خودرو مذکور هر ۲۴ ساعت، مبلغ ۵۰ هزارتومان جریمه شده و این موضوع از طریق پیام به مالک خودرو اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه طرح کاهش محدوده های انتشارآلاینده های هوا L.E.Z از پنجم بهمن با همکاری پلیس راهور اجرا خواهد شد از شهروندانی که خودروی آنها فاقد معاینه فنی معتبر است، تقاضا می‌شود در مدت باقی مانده برای معاینه فنی به مراکزمعاینه فنی خودرو مراجعه کنند.

کد خبر 406298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.