سوگواره "یاس نبوی" در ۳۵۰ بقعه اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان از اجرای طرح سوگواره " یاس نبوی" در ۳۵۰ بقعه و امامزاده استان اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد حسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: این طرح از اول تا ۱۰ بهمن ماه در بقاع متبرکه استان اصفههان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سوگواره "یاس نبوی" در ۳۵۰ بقعه استان اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری آئین‌های عزاداری توسط موکب عزاداران و هیأت‌های مذهبی در قالب دسته‌های سینه زنی، زنجیز زنی و نوحه خوانی از جمله برنامه‌های معنوی دراین آئین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به برگزاری طرح "تبرکات فاطمی" در ایام فاطمیه سال جاری خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار اجرا می‌شود که در قالب آن بسته‌های غذایی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طرح "تبرکات فاطمی" در بقاع شاخص استان شامل امامزاده محمد بن هلال آران و بیدگل، امامزاده سید الکریمان برخوار،  امامزاده زینبیه  اصفهان، امامزاده سید محمد خمینی شهر و امامزاده سید محمد  قهدریجان اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام بلک همچنین از اعزام ۱۲۹ مبلغ دینی به بقاع متبرکه در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: خیمه‌های معرفت نیز در این بقاع برپا شده و آماده پاسخگویی به نیازهای زائران خواهد بود.

کد خبر 406067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.