آخرین وضعیت پرونده نجفی/جاده‌ها هر روز جان ۵۵ نفر را می‌گیرند

جزئیات حادثه سرنگونی یک اتوبوس در کرمان، آمار متوسط کشته‌های حوادث جاده‌ای در ایران،آخرین وضعیت پرونده نجفی، جزئیات دستگیری دو سارق تلفن همراه در تهران و صدمه‌های کیک‌های آلوده به تولیدی‌های کیک را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

مهم‌ترین حوادث و اخبار اجتماعی امروز –چهارشنبه ۲۵ دی- را در بسته خبری اجتماعی ایمنا بخوانید؛

۳۸ کشته و مجروح در حادثه واژگونی اتوبوس مشهد-بندرعباس

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور  با اشاره به واژگونی یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر۲۳ محور بردسیر- باغین گفت: این حادثه بامداد امروز در مسیر مشهد به بندرعباس رخ داده و ٣٨ مصدوم و کشته بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه ۶ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است،اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه ٧ نفر شامل ۵ زن و ٢ مرد جان خود را از دست دادند.

حوادث جاده‌ای روزانه ۴۵ تا ۵۵ کشته می‌گیرد

عین اله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا  اظهار کرد: روزانه بین ۴۵ تا ۵۵ نفر در تصادفات جاده ای کشور کشته و حدود یک هزار نفر نیز مجروح می شوند که از این تعداد ۱۰ درصد آنها ویلچری هستند.

وی  با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد کشته های تصادف ها  را کودکان تشکیل می دهند، افزود: حدود ۵۱ درصد کشته های ناشی از تصادفات در سرصحنه، هفت درصد در مسیر و مابقی در بیمارستان ها فوت می کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود ۶۳ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد،گفت: رفتارهای غلط ترافیکی باید اصلاح شود.

دستگیری دو سارق گوشی‌های همراه

سرهنگ حبیب آقایی، رئیس کلانتری ۱۵۴ چیتگر تهران اظهار کرد:با دریافت شکایت از مردی که از سرقت تلفن همراهش خبرداد، تیمی از مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی مراجعه و که شاکی اظهر کرد: در داخل بوستان دریاچه، روی نیمکت در حالی که گوشی همراهم کنار دستم بود، نشسته بودم که از پشت سرم، فردی گوشی‌ام را قاپید و زمانی که برگشتم مشاهده کردم سوار بر موتورسیکلتی که راکب آن منتظر وی بود، شده و هر دو از محل گریختند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی مشخص شد که سارقان با موتورسیکلتی که پلاک آن مخدوش بود، مرتکب سرقت شده اند، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مأموران کلانتری موفق شدند با در اختیار داشتن تعدادی از ارقام پلاک انتظامی موتورسیکلت، مالک آن را شناسایی و با دستور قضائی وی را در محل سکونتش دستگیر کنند.

ضرر کیک‌های آلوده به ۱۰ واحد تولیدی

بابک دین پرست، معاون وزیر کشور  با اشاره به موضوع کیک‌های آلوده، اظهار کرد: متأسفانه این خرابکاری سبب آسیب به ۱۰ واحد تولیدی کشور شد.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت مشخص شد در روند تولیدی این کیک‌ها چنین اقدامی انجام نشده است، گفت: حمایت‌های دولت و مسئولان از واحدهای تولیدی و صنعتی سبب شد تا افکار عمومی به پذیرند که این موضوع یک خرابکاری بوده و محصولات تولیدی هیچ مشکلی نداشته اند.

دین پرست با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا امنیت غذایی و بهداشتی مردم دچار اشکال نشود، اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی این موضوع را پیگیری می‌کنند تا مسببان اصلی آن را شناسایی کنند.

پرونده نجفی به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی اظهار کرد: پس از فرجام خواهی ما نسبت به رای صادره، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شده و شعبه مذکور در حال بررسی است.

وی افزود: ما وثیقه را معرفی کردیم ولی دادگاه از پذیرش وثیقه امتناع کرده است و تا هفته گذشته تلاش ما در این زمینه به نتیجه نرسید.

گودرزی ادامه داد: با اینکه رییس قوه قضاییه گفته که قضات حتی در روزهای تعطیل هم وثیقه را بپذیرند ولی من نمی دانم که چرا وثیقه ما پذیرفته نشده است.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی با طرح این سوال که دیوان عالی کشور چه زمانی رای را صادر می‌کند؟ گفت:  شعبه ۴۱ دیوان عالی در روند گذشته خیلی با طولانی و تاخیر پرونده را رسیدگی نکرد ؛ بلکه صریح پرونده را مطالعه کرد و تصمیم گرفت؛ لذا  امیدواریم در هفته های آینده رای صادر شود.

جان باختگان ایرانی سانحه هواپیمای اوکراینی شهید محسوب می‌شوند

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جان‌باختگان ایرانی سانحه هواپیمای اوکراینی در حکم «شهید» محسوب می‌شوند.

 در اطلاعیه بنیاد شهید و امور ایثارگران آمده است: بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ابراز تسلیت به‌تمامی بازماندگان سانحه هواپیمای اوکراینی، آمادگی خود را برای ایفای وظایف قانونی در قبال جان‌باختگان ایرانی این حادثه از جمله تدفین در قطعه شهدا اعلام نموده و به اطلاع می‌رساند جان‌باختگان ایرانی این سانحه هوایی در حکم «شهید» محسوب می‌شوند.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۷ مسافر ایرانی جان باختند

راه ۹۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوادث سیل اخیر اظهار کرد: بارندگی‌های هفته اخیر در جنوب شرق کشور، ‌۵۰۰۰ کیلومتر انواع راه در استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داده و ۸۰۰ کیلومتر از محورها آسیب جدی دیده‌اند.

وی با بیان این‌که سیل خسارت‌های زیادی را به راه‌های سیستان و بلوچستان وارد کرده است، افزود: بارندگی‌های اخیر حدود ۱۲۰۰ روستای این استان را تحت تاثیر قرار داده، ضمن این که ۱۱۶ دستگاه ابنیه فنی راه‌ها نیز تخریب شده‌اند.

حسن نیا با بیان اینکه راه ۹۰۰ روستا در این منطقه باز شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون بازگشایی راه ۳۰۰ روستا باقیمانده که پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده این راه‌ها نیز بازگشایی شود.

تخلیه سوخت هواپیما بر سر دانش‌آموزان در آمریکا

رسانه‌های محلی در آمریکا اعلام کردند: یک فروند هواپیمای مسافربری هنگام فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی لس آنجلس مجبور شد بخشی از سوخت خود را روی چند مدرسه تخلیه کند.

در این حادثه دست‌کم ۶۰ نفر که بیشتر آنان کودک بوده‌اند دچار مصدومیت‌های تنفسی و التهاب پوستی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

طبق قوانین هواپیمایی، تخلیه سوخت هنگام فرود اضطراری امکانپذیر است اما تنها در مناطق تعیین شده و ارتفاع بالا انجام می‌شود. گفته شده این هواپیما به دلیل نقص در موتور مجبور به بازگشت به فرودگاه شده است.

کد خبر 405965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.