ایران رتبه دوم منطقه در صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را دارد

رئیس گروه صنایع حرارتی و برودتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: ایران بعد از ترکیه رتبه دوم منطقه در صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را دارد که امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به رتبه اول منطقه برسیم و بازارهای صادراتی بیشتری را از آن خود کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیاززاده در نشست آئین آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استان اصفهان، با اشاره به اینکه صنعت تاسیسات بیش از ۶۰ سال سابقه دارد، اظهار کرد: صنایع متعددی مانند هتلداری، بیمارستانی، دارویی و غیره به صنعت تاسیسات وابسته هستند.

وی در خصوص استان‌های فعال در این صنعت، افزود: تهران، گیلان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان و اصفهان از جمله استان‌های فعال در صنعت تاسیسات هستند که امیدواریم نمایشگاه اصفهان الگوی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد.

رئیس گروه صنایع حرارتی و برودتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: در این حوزه بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه در سطح کشور وجود دارد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۵۰ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه سال گذشته تهران به موضوع قطعه‌سازی توجه ویژه‌ای شد، اظهار کرد: در محصولات سرمایشی و گرمایشی موضوع عمق ساخت مهم است و امسال میز ساخت صنعت تاسیسات را در نمایشگاه تهران ایجاد کردیم و در تهران این نمایشگاه در بهمن ماه برگزار می‌شود.

نیاززاده در خصوص بازار فروش محصولات تاسیساتی ایران، گفت: ایران در کشورهای حوزه CIS و کشورهای همسایه بازار فروش خوبی در تولیدات تاسیساتی، گرمایشی و سرمایشی دارد و به کشورهای ایتالیا و اسپانیا هم صادرات اندکی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان چیلر و هواساز ایرانی در عراق فعالیت دارند، گفت: ایران ۴۰ میلیون دلار صادرات و ۴۰۰ میلیون دلار واردات دارد که این واردات بیشتر شامل اجزاء و قطعات مانند کمپرسورها بوده است.

رئیس گروه صنایع حرارتی و برودتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: سهم تامین مصرف داخلی ما بیش از ۷۰ درصد است و این نشانگر روبه پیشرفت بودن این صنعت است که ایران علاوه بر بازار فروش کشورهای همسایه دارای تحصیل کنندگان بسیاری در رشته‌های برق، الکترونیک و مکانیک دارد.

وی با بیان اینکه بعد از ترکیه رتبه دوم منطقه در صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را داریم، افزود: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به رتبه اول منطقه برسیم و بازارهای صادراتی بیشتری را از آن خود کنیم که در این راه به ارتقای خدمات پس از فروش، کاهش گازهای مخرب و استانداردسازی و هوشمندسازی توجه ویژه ای داریم.

کد خبر 405832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.