هر ۱۹ بازی یک جام برای زیدان

با قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، زیدان در ۱۸۷ بازی ۱۰ جام قهرمانی با رئال کسب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به طور تقریبی ۶۰۰ روز پس از سیزدهمین قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا در کاردیف، زین الدین زیدان اولین جام خود را پس از برگشت به جمع مادریدی ها کسب کرد. این قهرمانی، دهمین جام کسب شده توسط زیدان در دوران کوتاه سه سال و ده ماهه اش روی نیمکت رئال مادرید است. در مجموع، این مربی فرانسوی در ۱۸۷ روی نیمکت رئال نشسته است که با یک حساب و کتاب سرانگشتی، او هر ۱۹ بازی یک جام به تالار افتخارات رئال اضافه کرده است.

زیزو تنها چهار جام کمتر از «میگوئل مونوز»، سرمربی سال های دور رئال کسب کرده است. مونوز موفق ترین سرمربی تاریخ این تیم محسوب می شود که موفق شده تا در ۱۴ سال، ۱۴ جام برای مادریدی ها کسب کند. پس از زیزو مربیان برجسته دیگری مثل «لوئیز مولونی» و «ویسنته دل بوسکه» موفق شده اند تا به ترتیب هشت و هفت جام برای تیم اول مادرید به ارمغان بیاورند. در شرایطی که مونوز طی هشت سال، ۱۰ جام قهرمانی را برای رئال به دست آورد، زیدان این کار را به طور تقریبی در زمانی نصف او انجام داده است. همانند مونوز، گواردیولا نیز ۱۴ قهرمانی با بارسلونا به دست آورده است.

درست مانند مونوز در زمان خودش، زیدان سرمربی گری رئال را خیلی زود پس از شکست سخت ۴ بر صفر برابر بارسلونا و تساوی ۲ بر ۲ برابر والنسیا در ابتدای سال ۲۰۱۶  برعهده گرفت. از آن زمان تا کنون، رئال زیدان در هیچ فینالی بازنده نبوده است. او تاکنون سه لیگ قهرمانان، دو قهرمانی سوپرکاپ اروپا، دو قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، دو قهرمانی جام باشگاه های جهان و یک قهرمانی لالیگا به دست آورده است. تنها جامی که تاکنون دست زیدان در رئال به آن نرسیده، کوپا دل ری یا همان جام حذفی اسپانیا است که او حتی به عنوان بازیکن نیز در فینال این رقابت ها دو بار برابر دپورتیوو و زاراگوزا شکست خورده است.

کد خبر 405744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.