۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
هیتلر در سایه‌ای از مه

در نمایشگاه "آدف هیتلر، سایه‌ای در مه" شخصیت سیاستمدار آلمانی از نگاه هنرمندانه‌ بررسی شده است و نگاهی است به یک نقاش نه یک سلطه‌گر و ویرانگر در جنگ، نگاهی به یک انسان که در طول زندگی خود رفتارهای مثبت نیز داشته است.

میلاد فیروزفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه آدف هیتلر، سایه‌ای در مه اظهار کرد: هیتلر یکی از شاخص‌ترین چهره‌های تاریخ است که هرکس یک بار چهره او را ببیند از خاطرش پاک نخواهد شد و در تاریخ معاصر این پتانسیل را تنها هیتلر دارد.

وی افزود: زمانی که خواستم زندگی هیتلر را بشناسم تصمیم گرفتم از دید و نگاه متفاوت‌تری او را ببینم نه آن چیزی که سال‌ها در ذهن‌ها شکل گرفته و سعی کردم به جنبه‌های عاطفی به قسمت‌های انسانی و احساسی شخصیتش بپردازم و به عنوان یک انسان و مثل هر شخصیت تاریخی دیگری و نه تنها به عنوان یک خون آشام، به او نگاه کنم.

این هنرمند ادامه داد:‌ هرشخصی در طول تاریخ هر رفتاری را مرتکب شده باید شخصیت خوب و بد او را از یکدیگر تفکیک کرد چرا که از خوبی‌های او می‌توان تأثیر گرفت.

فیروز فر تصریح کرد:‌ وقتی شخصی را داخل مه می‌بینیم هرکس به خود اجازه اظهار نظر در رابطه با او را می‌دهد، در طول این سال‌ها هیتلر یک شخصیتی است که در مه قرار گرفته و شخصیت کامل او را نمی‌توان به راحتی دید به همین علت نام این نمایشگاه "آدف هیتلر، سایه‌ای در مه" است.

وی افزود: من به شخصیت‌های تاریخی علاقه‌مندم و هیتلر کسی است که مسیر تاریخ را عوض کرد و آخرین امپراطور معاصر بود و در مورد هیتلر در هنرهای تجسمی اصلاً کار نشده بود.

این هنرمند با اشاره به اینکه سعی کردم دور بایستم و ناخودآگاهم و روحم احساس کند و به تصویر بکشم، خاطر نشان کرد: هیتلر یک نقاش بود و به عنوان یک هنرمند به او نگاه کردم. آثار خلق شده به هیچ وجه حالت سیاسی و ترویج خشونت یا توهین به قومیتی و افکاری ندارد به عنوان کسی که در تاریخ سیر و درکنار او زندگی کند به هیتلر نگاه کردم.

به گزارش ایمنا، ۲۰ اثر میلاد فیروز فر با تکنیک چند مرحله‌ای و چاپ سیلک بوده و نمایشگاه آن تا ۷ بهمن ماه در گالری متن  میزبان دوستداران هنر و تاریخ است.

کد خبر 405721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.