آمادگی شبانه‌روزی گرمخانه‌های شهرداری قزوین

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش دما، گرمخانه‌های شهرداری قزوین به‌ صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش افراد بی‌خانمان است.

به گزارش ایمنا، مرتضی رحمانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: هم‌ اکنون دو مرکز نگهداری افراد بی‌خانمان در شهر قزوین مستقر است و تمامی کسانی که کارتن خواب هستند و مکانی برای خوابیدن ندارند و نیز افرادی که نیازمند استفاده موردی از این گرمخانه هستند، می‌توانند از امکانات فراهم‌ شده در آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گرمخانه‌ها در تمام فصول سال آماده پذیرش نیازمندان هستند، تصریح کرد: کارتن‌ خواب‌ها حضورشان در گرمخانه تنها محدود به ساعات شب است و افراد متقاضی برای حضور در این مکان‌ها بدون هیچ محدودیتی می‌توانند مراجعه کنند.

رحمانی با اشاره به پذیرش روزانه ۳۵ مرد و ۱۵ زن در گرمخانه‌های سطح شهر طی مدت سال، تصریح کرد: بدیهی است هر قدر به برودت هوا اضافه شود، تعداد افراد بی‌خانمانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند بیشتر می‌شود.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با اشاره به خدمات ارائه شده در گرمخانه‌های قزوین، گفت: دو وعده‌ غذای گرم (شام و صبحانه)، لباس تمیز و لوازم بهداشتی در اختیار همه مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نحوه پذیرش افراد در گرمخانه‌ها به‌ صورت حضوری، ارجاع افراد از سوی ارگان‌های ذی‌ربط، جمع‌آوری از سوی تیم‌های گشتی شهرداری و یا اطلاع‌رسانی شهروندان از طریق سامانه ۳۳۳۵۴۰۲۰ و یا ۱۳۷ انجام می‌شود.

رحمانیتاکید کرد: سامانه ۱۳۷ نیز پاسخگوی افراد در حوزه اقامت افراد کارتن‌ خواب پیش‌بینی‌شده و شهروندان می‌توانند در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 405605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.