احداث شهر هوشمند کربن صفر در کلرادو

شرکت پاناسونیک در نواحی دنور، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کلرادو در ایالات متحده آمریکا، شهری هوشمند و بسیار خارق‌العاده با میزان انتشار کربن‌دی‌اکسید صفر احداث می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدون شک پاناسونیک نامی شناخته‌شده برای تمامی مردم جهان است. این کمپانی با نام پیشین ماتسوشیتا، یک شرکت الکترونیکی چندملیتی ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در کادوما، شهری در استان اوساکا قرار دارد و در حوزه‌های مختلف صنعتی، از باطری‌سازی گرفته تا هواپیماسازی  فعالیت می‌کند. این شرکت معروف به تازگی به طراحی پروژه‌های بسیار بلندپروازانه‌ای اقدام کرده است که از احداث شهر هوشمند در نواحی اطراف کلانشهر دنور می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آن‌ها نام برد. این شهر هوشمند و شگفت‌انگیز جدید که CityNow نام گرفته است، شهری آینده‌نگر است که با هدف ایجاد مکانی ایمن از فجایا و متکی بر انرژی‌های تجدیدپذیر احداث خواهد شد. علاوه بر این CityNow زیرساخت‌هایی پایدار را در برخواهد گرفت که وضعیت زندگی ساکنان آن را بهبود می‌بخشد.

شهر هوشمند CityNow  که زمین متروکه‌ای به مساحت حدود یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع در نزدیکی فرودگاه دنور را به خود اختصاص داده است، شهری حمل‌ونقل محور خواهد بود که با استفاده از خطوط راه‌آهن مردم را بین شهر جدید، دنور و فرودگاه جابجا می‌کند. علاوه‌براین، جاده‌های هوشمندی که در سراسر این شهر احداث خواهد شد امکان عبور و مرور خودورهای بدون سرنشین را فراهم خواهد آورد. مدیریت فضای پارکینگ و احداث مسیرهای مستقل برای وسیله‌های حمل‌ونقل شاتل از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر هوشمند جدید است که بدون شک باعث محبوبیت آن در میان ساکنان دنور و در نتیجه افزایش تمایل بسیاری از آن‌ها نسبت سکونت در آن می‌شود.

به منظور احداث شهری آینده‌نگر، همه مسئولان و کارکنان شرکت ژاپنی پاناسونیک تلاش کرده‌اند که تمامی اصول پایداری را در طراحی و ساخت آن به کار گیرند. به‌عنوان مثال وجود یک شبکه ریزگرد از پنل‌های خورشیدی باعث می‌شود که در صورت قطعی برق به دنبال وقوع حوادث طبیعی، انرژی شهر تا ۷۲ ساعت تأمین شود و ساکنان آن با مشکل مواجه نشوند. خیابان‌های CityNow  نیز به لامپ‌های ال‌ای‌دی مجهز می‌شود و بدین ترتیب منطقه‌ای کربن خنثی ایجاد خواهد شد.  

کد خبر 405496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.