کمیسیون امنیت ملی مجلس سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را بررسی کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اظهار کرد: نمایندگان در این جلسه حرکت غیردیپلماتیک سفیر انگلیس که اقدام او مداخله در امور داخلی کشور و رفتار غیرمسئولانه بود را تقبیح کرده و محکوم کردند.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت می‌شود تا در این خصوص توضیح دهد، تصریح کرد: هفته آینده روز یکشنبه (۲۹ دی ماه) کمیسیون در جلسه ویژه‌ای مسئله سقوط هواپیما بوئینگ را بررسی و ارزیابی می‌کند و به این منظور از مسئولان تمامی دستگاه‌های مرتبط دعوت خواهد کرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست امروز کمیسیون حضور داشت، عنوان کرد: آقای عابدزاده این حادثه هواپیمایی را دردناک و تاسفبار دانست و اشاره کرد که در این چند روز حجم کار سنگین بوده و همه امور باید مدیریت می‌شد.

وی یادآور شد: به دنبال استفاده از فرصت تحریم و در حال اجرای برنامه‌های خودکفایی هستیم تا با خودکفایی در تولید قطعات موردنیاز درآینده موجب سربلندی شویم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم از بررسی سه طرح جدید در کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: طرح معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده‌هایی که اهدای عضو در اثر مرگ مغزی دارند، طرح الزام نیروهای نظامی به افشای اطلاعات نظامی و امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا در چارچوب منافع ملی و همچنین طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران در جلسه مطرح و پیرامون آنها بحث و بررسی صورت گرفت.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: رأی گیری این سه طرح به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

کد خبر 405471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.