هیچ معبری در شهر مشهد مسدود نشده است

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد درخصوص تلاش نیروهای خدمات شهری در پی بارش های پیش رو گفت: با تلاش ۲۴ ساعته نیروهای خدمات شهری هیچ معبری در سطح شهر مسدود نشده است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:  با توجه به پیش بینی هواشناسی از امشب بارش برف قطع خواهد شد و از اواخر امشب و فردا با توجه به افت دما وضعیت یخبندان در سطح شهر پیش بینی می شود.

وی  تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت نیروهای خدمات شهری در پاکسازی معابر ف مراکز حساس و پرتردد ازجمله اورژانس و مراکز درمانی، مدارس، ایستگاه اتوبوس، مترو، پل های هوایی و مراکز دولتی و تجاری مورد مراجعه شهروندان  است مطابق برنامه ریزی های انجام شده طی شب گذشته و روزجاری ضمن بازگشایی تمامی معابر اصلی، پاکسازی پیاده روها توسط عوامل کارگری و پاکبانان صورت پذیرفته است و همچنین معابر فرعی بطور همزمان توسط بیل های برف روب نیمه سنگین و سبک با اولویت بندی پاکسازی می شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در خصوص جلوگیری از یخ زدگی معابر شهر افزود: علی رغم مخاطرات زیست محیطی که نمک برای تاسیسات شهری نظیر اسفالت، جداول، کانال ها و فضای سبز دارد،   بهترین یخ زدا متناسب با شرایط شهر مشهد است منتهی استفاده از نمک بنا به ضرورت بعد از بررسی کارشناسی دمای هوا و سطح بارش و میزان لغزندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: نمک پاشی در معابر اصلی سطح شهر با استفاده از نمک پاش های مکانیزه، محلول پاش های مکانیزه و نمک پاش های رو باز و به صورت دستی انجام می شود، همچنین اولویت پاشش نمک در سطح شهر با سطوح شیبدار است و در معابر فرعی بنا به ضرورت صورت می پذیرد.

یعقوبی با بیان اینکه حدود ۵۶۰۰ نیروی کارگری در حوزه خدمات شهری به صورت ۳ شیفت فعالیت دارند، گفت: تعداد ۱۵۰۰ نیروی کارگری فضای سبز از شب گذشته به برف تکانی درختان بالاخص درختان سوزنی برگ و معابر پارکی پرداخته اند.

وی گفت: بیش از ۲۱۱ دستگاه ماشین آلات برف روب که عمدتا خودروهای سبک و سنگین است در سطح شهر فعالیت داشته که از این تعداد ۴۱ دستگاه مربوط به گریدرهایی بوده که متناسب با نیاز مناطق و عرض معابر در مناطق ۱۳ گانه توزیع شده و از شب گذشته فعال بوده اند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: با توجه به امکان یخ زدگی معابر حدود ۹۰ دستگاه ماشین آلات نمک پاش، خودروهای محلول پاش و خودروهای سبک و سنگین توسط کارگران برای پاشش نمک در معابر فعال بوده است و این در حالی ست که تعدادی لودر و مینی لودر برای بارگیری نمک در سطح مناطق به کارگیری شده است.

وی درخصوص وضعیت رسیدگی در مناطق حاشیه نشین و بافت های فرسوده و مستحکم، گفت: در اجرای عملیات برف روبی تفاوتی در نقاط مختلف شهر وجود ندارد، در مناطق پیرامونی و مرکزی متناسب با نیاز معبر و بافت ان  امکانات و نیروی کارگری مورد نظر پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: برف روبی کامل معابر فرعی با توجه به وسعت معابر و بافت متراکم معابر فرعی بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نبوده بنابر این از شهروندان خواهشمندیم ضمن برف روبی مقابل منازل از تخلیه برف پشت بام ها در معبر اجتناب کرده و  حتی الامکان از پارک خودروها در معابر اصلی در  هنگام اجرای عملیات برف روبی خودداری نمایند و به استفاده از زنجیر چرخ، رعایت شرایط استاندارد رانندگی در زمان بارش برف و رعایت زمان زباله گیری توجه فرمایند.

کد خبر 405469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.