تبلت نابینایان نامزد جایزه نوآوری CES 2020

یکی از محصولاتی که در نمایشگاه CES 2020 در معرض نمایش گذاشته شد، تبلت مخصوص افراد نابینا بود که امکان جستجو و گردش در اینترنت را برای آن‌ها فراهم می‌کرد.

به گزارش ایمنا، یکی از نوآوری‌های رونمایی شده برای افراد نابینا و کم‌بینا در نمایشگاه CES 2020 تبلت ساخت شرکت "PCT" به نام "Tactile Pro Braille" است. این تبلت که موفق به دریافت نشان تقدیر از داوران جشنواره نمایشگاه امسال شد، شامل یک صفحه کلید و صفحه نمایش بریل است که از طریق بلوتوث با دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند. فناوری جدید کمک می‌کند تا مبتلایان به اختلالات بینایی مانند سایر افراد به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

شرکت "PCT" سال‌ها مشغول تحقیق و توسعه فناوری خط بریل بوده و در سال ۲۰۰۸ اولین نمونه از دستگاه خود را ایجاد کرد؛ این شرکت سرانجام پس از گذشت یک دهه تحقیق، نوشتن کد و ایجاد الگوریتم‌ موفق به توسعه ابزاری کاملاً جدید شد. تبلت جدید از یک خروجی لمسی چند سطحی با سرعت پاسخگویی فقط ۰.۳ ثانیه برای نابینایان استفاده می‌کند؛ بدین معنی که زمان بارگذاری یک صفحه وب در این تبلت معادل یک سوم ثانیه است.

این گجت با سیستم عامل اندروید کار می‌کند و می‌تواند اطلاعات صفحه را به تصاویر صوتی، بریل و حتی تصاویر بریل ترجمه کند. بدین ترتیب در صورتی که فرد نابینا یا کم‌بینا بخواهد تصویری را در وب ببیند، تبلت جدید تصویر را به صورت بریل با وضوح پایین بازآفرینی می‌کند. شرکت PCT دو نسخه از این تبلت به نام‌های "Tactile   Pro" و "Tactile Edu" ساخته است؛ نسخه "Edu" مخصوص یادگیری بریل ساخته شده و یادگیری بریل را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

این تبلت همچنین با زبان‌های مختلف کار می‌کند و همه را به بریل ترجمه می‌کند، به طوری که کاربر دارای اختلال بینایی نیز می‌تواند به خط بریل تایپ کند و تبلت، نوشته وی را به زبان مورد نظر وی ترجمه می‌کند. کاربران از طریق استفاده از تبلت "Tactile Pro" می‌توانند به مرور صفحات اینترنت بپردازند، اسناد را ویرایش کنند، بازی کنند یا پیام‌های خود را مرور کنند.

این دستگاه دارای یک حافظه داخلی است که می‌تواند بیش از ۱۰۰ هزار کتاب بریل را به کاربر ارائه دهد؛ بنابراین می‌توان از این تبلت همچنین به عنوان یک کتابخوان الکترونیکی استفاده کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 405407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.