طرح جدید اینفانتنیو برای برگزاری ۲ سال یک بار جام جهانی باشگاه‌ها

رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پس از آنکه طرح وی در خصوص برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها به طور چهار سال در میان، اکتبر سال گذشته تایید شد حالا می‌خواهد این تورنمنت هر ۲ سال یک بار برگزار شود.

به گزارش ایمنا، ایده اینفانتینو این است که در سال‌هایی که جام جهانی یا تورنمنت‌های تحت نظارت هر کنفدراسیون همچون رقابت‌های یورو یا کوپا آمریکا برگزار نمی‌شود، جام جهانی باشگاه‌ها برگزار شود.

نخستین دوره جام جهانی باشگاه‌ها با فرمت و قالبی جدید تایید شده و قرار است از ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم به میزبانی چین برگزار شود.

اتحادیه باشگاه های فوتبال جهان (WFCA) نوامبر سال گذشته میلادی ایجاد شد و ریاست آن را «فلورنتینو پرز» با حمایت فیفا برعهده دارد و باشگاه‌ها نظر مساعد خود را به منظور برگزاری این تورنمنت هر ۲ سال یک بار اعلام کرده اند.

سران باشگاه‌ها بر این باورند که از این طریق درآمدها ۲ برابر شده و رقابت به تمامی قاره‌ها سرایت می‌کند اما اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) چندان علاقه‌ای به این ایده نشان نداده و «الکساندر چفرین» رییس این نهاد با این تورنمنت یا اعمال هرگونه تغییر در مکانیسم کنونی رقابت‌های محلی مخالفت کرده است.

در ماه‌های آتی باشگاه‌های بیشتری به WFCA خواهند پیوست و تا اینجای کار هیچ تداخل یا اختلافی مابین این نهاد و اتحادیه باشگاه‌های اروپا که ریاست آن را «آندره آنیلی» رییس باشگاه یوونتوس برعهده دارد، به وجود نیامده است اما اختلافات پراکنده در برخی اهداف این تورنمنت‌ها وجود دارد.

در جریان نشست اخیر برگزار شده مابین باشگاه‌ها در خصوص فرمت جدید جام جهانی باشگاه‌ها، تیم‌های آمریکای جنوبی بیشتر از سایرین نسبت به سیستم فعلی این تورنمنت اعتراض کردند.

کد خبر 405312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.