شهروندان اصفهانی چگونه می‌توانند با شهردار ملاقات کنند؟

شهردار اصفهان به همراه معاونان خود هر دو هفته یک بار در قالب برنامه ملاقات مردمی با حضور در یک منطقه شهری با شهروندان آن منطقه ملاقات و گفت و گو می کند، این اقدام طی یک فرآیند نظام مند و تحت نظارت کمیته های تخصصی از زمان اعلام درخواست های مردم تا پیگیری نتیجه از مناطق، انجام می شود.

به گزارش ایمنا، ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای انجام ملاقات مردمی شهردار اصفهان در مناطق مختلف اصفهان، آئین نامه یا نظام نامه ای تدوین شده که بر اساس این چارچوب، ملاقات های مردمی صورت می گیرد، اظهار کرد: این نظام نامه از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تدوین شده و به طور دقیق و جزئی ساختار اجرایی ملاقات مردمی را تبیین می کند.  

وی ادامه داد: از زمان آغاز به کار تیم جدید مدیریت شهری در اصفهان، ملاقات و ارتباط شهردار با شهروندان در چندین قالب اعم از سلسله نشست های هم اندیشی «اصفهان فردا» با حضور نخبگان قشرهای مختلف از جمله سمن ها، فعالان حوزه اجتماعی، رسانه ها، هنرمندان، دانشگاهیان و اصناف مختلف برگزار شد و به بیش از ۵۰ جلسه اصفهان فردا رسید. از سوی دیگر یکی از قالب های مردمی دیدارهای شهردار اصفهان با شهروندان، برگزاری ملاقات چهره به چهره است که از مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.  

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون شهردار با شهروندان مناطق مختلف از جمله مناطق ۱، ۹، ۱۳، ۱۲، ۳ و ۶ دیدار و گفت و گو داشته است، گفت: در این دیدارها شهردار اصفهان به همراه رییس و برخی اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری برای رسیدگی به مشکلات و درخواست های مردم هر منطقه در این منطقه حضور پیدا می کند. در ابتدا شهردار با کارکنان آن منطقه دیدار می کند و به آن ها خداقوت می گوید تا با آن ها هم ارتباط نزدیکی برقرار شود. پس از آن در جلسه با معتمدین مردم در آن منطقه و شهروندان مشارکت جوی منطقه، دیدار می کند و سپس به مسائل شهروندان، پاسخ می دهد، پرونده ها و مسایل توسط شهردار بررسی و هر یک به حوزه تخصصی معاونت مربوط ارجاع می شود، معاونان نیز در همان محل به بررسی موضوعی پرونده ها و درخواست ها می پردازند.

وی عنوان کرد: در هر منطقه، شهردار اصفهان با حدود ۳۰ نفر از معتمدان محلی مردم دیدار دارد و بعد از آن، دیدار شهردار و معاونان با حدود ۶۰ تا ۱۰۰ نفر از شهروندان، طبق نظر کمیته تشخیص آغاز می شود.  

وی ادامه داد: طبق نظام نامه ملاقات مردمی شهردار، شنبه تا سه شنبه هر هفته شهروندان می توانند از طریق سایت شهردار اصفهان به نشانی Mayor.isfahan.ir و سایت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به نشانی pr.isfahan.ir برای ملاقات با شهردار ثبت نام کنند که اطلاع رسانی در این خصوص از سوی رسانه های شهرداری، فضای مجازی و نصب بنر در نقاط مختلف شهر صورت می گیرد. بعد از مرحله اطلاع رسانی برای ثبت نام شهروندان در سایت های مربوطه، نوبت به بررسی درخواست های مردمی ثبت شده در این سایت ها است که این بخش از فرآیند از سوی کمیته ای تخصصی به نام کمیته اجرایی، بررسی و انجام می شود تا پرونده های هرکدام از درخواست ها در صورت وجود در منطقه، مجددا در دستور کار قرار گیرد.   

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: همچنین مسیر ملاقات های مردمی شهردار به منظور طرح درخواست ها با معاونان مربوطه، از سوی کمیته تشخیص ملاقات مردمی تعیین می شود تا شهروند بدون اتلاف کمترین وقت با مسئول مرتبط دیدار داشته باشد.  

حجتی تصریح کرد: بعد از این مرحله از طریق سامانه ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان (۱۳۷) با شهروندانی که برای ملاقات با شهردار ثبت نام کرده بودند، تماس گرفته شده و اطلاع رسانی به آنها انجام می شود تا در روز مقرر برای گفت و گو با شهردار یا معاونان شهردار در شهرداری منطقه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه درخواست ها و مشکلات شهروندان در فرم های مخصوصی ثبت می شود تا در ادامه، پیگیری روند بررسی و رفع مشکلات شهروندان از سوی دفتر شهردار و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری انجام شود، اظهار کرد: در همین رابطه کمیته پیگیری ملاقات مردمی شهردار اصفهان، نتیجه بررسی درخواست های شهروندان بعد از برگزاری ملاقات را ظرف یک ماه از مدیر منطقه دریافت کرده و آن را به دفتر شهردار اصفهان ارسال می کند.

وی در مورد اعضای کمیته های تشخیص و پیگیری ملاقات مردمی شهرداری اصفهان نیز گفت: مدیرکل حوزه شهردار، مدیرکل حراست شهرداری اصفهان، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، مدیرکل بازرسی شهرداری، نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، مدیر منطقه، مسئول واحد ملاقات مردمی شهردار و رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان عضو این کمیته هستند.     

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه نوع اطلاع رسانی به مردم در خصوص ملاقات مردمی شهردار به گونه ای است که همه موارد ثبت شده در سایت های مربوطه، منتج به ملاقات با شهردار اصفهان می شود، گفت: اغلب شهروندان از حوزه های کاری شهردار و معاونان وی، اطلاعات کافی دارند و کمتر درخواست نامرتبطی در این سایت ها ثبت می شود. 

کد خبر 405284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.