اگر شهید سلیمانی نبود داعش وارد ایران می‌شد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا داعش را تربیت کرد و اگر شخصیتی همچون سپهبد سلیمانی نبود و قهرمانانه با این پرورش دهنده ایالات متحده و استکبار جهانی مبارزه نمی کرد، این گروهک ایران را هم گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امروز _۲۰ دی‌ماه_ در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در محل مصلی امام خمینی(ره) اصفهان‌ با بیان اینکه هرجا که در آن تقوا باشد، موفقیت به همراه می آورد، اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی، ترس از خدا، خضوع و خشوع داشت و از این رو امروز این چنین یاد او را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) افزود: همه پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران به دلیل ارتباط با خدا، اطاعت از او و آرزوی شهادت در راه خداوند است. امیدوارم دفاع حضرت زهرا (س) الگو و سرمشقی برای ما باشد.

وی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی را از آن جهت تسلیت می‌گویم که انقلاب اسلامی، بزرگی را از دست داد و تبریک می‌گویم از این جهت که وی به آروزی دیرینه خود دست یافت.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه خداوند همه مفاهیم را برای ما تفسیر کرده است، خاطر نشان کرد: همه آنچه که ما امروز داریم به خاطر تقوای انسان‌های با فضیلت موجود در کشور است. شهادت سردار قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی را نو کرد. عزت سپهبد سلیمانی یک عزت الهی بود و مردم با ساندیس برای تشییع جنازه شهید قاسم سلیمانی در استان های مختلف کشور جمع نشدند.

میردامادی اضافه کرد: خداوند نتیجه خلوص سپهبد سلیمانی را در دنیا به او بخشید و شهید سلیمانی کاری کرد که دنیا در مراسم شهادت او می گریست؛ او یک مرد قهرمان و یک انسان نمونه بود؛ در پی شهادت این شهید بزرگوار همه شیطان بزرگ را لعنت کردند. بی شک بر اساس وعده امام خمینی به زودی  آمریکا را زیر لگدهای خودمان له خواهیم کرد و این وعده خداست و نباید از هیبت آمریکا بهراسیم. آنجایی که دست خدا باشد، تعداد و قدرت کم، زیاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تقاضای همه مردم انتقام بود و چه کسی فکر می کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قهرمان ما بتواند در همان ساعتی که شهید سلیمانی ترور شد، بزرگ ترین پایگاه آمریکایی ها در عراق را با خاک یکسان کند؟ تمام پهپادها و هواپیماهای ایالات متحده که در این پایگاه نظامی بود توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوزانده شد.

وی ادامه داد: سیلی سپاه به آمریکا تنها مقدمه کار است و همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس الهامات الهی وعده داده اند باید تمام پادگان‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه با خاک یکسان و از وجود کثیف و خبیث نظامیان آمریکا تخلیه شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند آنچه که شعار می‌دهند برخاسته از شعور است، تصریح کرد: ایمان و عشق مردم باید حفظ شود و امیدواریم خداوند بر عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیافزاید؛ وجود آمریکا در منطقه جز جنگ و کشتار چیز دیگری به بار نیاورده است. آمریکا داعش را تربیت کرد و اگر شخصیتی همچون سپهبد سلیمانی نبود و قهرمانانه با این فرزند ایالات متحده و استکبار جهانی مبارزه نمی کرد، این گروهک ایران را هم گرفته بود.

وی افزود: آمریکایی ها به هیچ خبرنگاری اجازه ندادند که به پایگاه این کشور در خاک عراق وارد شود که بتوانند نابودی این پایگاه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تکذیب کنند.

میردامادی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به لزوم رعایت شئونات اسلامی در سطح جامعه افزود: مردم به شدت از وضعیت حجاب و شئونات اسلامی در خیابان چهارباغ اصفهان گلایه دارند و ما ملتی نیستیم که این موارد برای ما افتخار باشد.

داعش عامل جنگ نیابتی استکبار با مسلمانان بود

همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد کرمی، فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، با اشاره به تلاش های سپهبد شهید قاسم سلیمانی در راستای برپایی عدالت، اظهار کرد: فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کوشید تا با زیاده خواهی های ایالات متحده در منطقه و جهان مبارزه کند و برای او تفاوتی نداشت که مظلوم، مسیحی، سنی و یا شیعه باشد. شهید قاسم سلیمانی توانست تفکر مبارزه با استکبار را در جهان پیش و پس از شهادت خود توسعه دهد.

وی افزود: یکی از راه های موفقیت استکبار، ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی است و شهید قاسم سلیمانی کوشید تا با برقراری اتحاد و انسجام میان گروه های مختلف مسلمانان این راه موفقیت استکبار جهانی را مسدود کند؛ شهید سلیمانی این باور را در میان فلسطینی ها ایجاد کرد که اگر دشمن با همه قوا و تجهیزات پیشرفته به میدان بیاید، باور دینی است که در برابر تجهیزات جنگی پیروز می شود. بر اساس فرمایش قرآن اگر ما به خداوند متعال اتکا داشته باشیم در برابر هر دشمنی می توانیم ایستادگی و مقاومت کنیم.

فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین اصفهان با اشاره به توطئه های ویژه ایالات متحده بر علیه انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال اخیر، خاطر نشان کرد: آمریکا و اسرائیل از دست قاسم سلیمانی عصبانی هستند زیرا او در جبهه فرهنگی و جهادی فعالیت می کرد. دنیای استکبار به مدیریت آمریکای جهانخوار به دنبال عقب نگه داشتن مسلمانان از پیشرفت در حوزه های مختلف علم و فناوری است و قاسم سلیمانی یکی از مبارزان با این گروه خبیث بود. داعش عامل جنگ های نیابتی استکبار با کشور های مقاوم همچون جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان بود.

کرمی با اشاره به ترور دانشمندان عراقی توسط داعش، اضافه کرد: سردار سلیمانی عزیز و شجاع بود که به مبارزه با این فرزند نامشروع استکبار جهانی برخواست و به عنوان سرباز امام زمان (عج) به تکالیف شرعی خود عمل می کرد تا منتظر واقعی فرج باشد. دولت ایالات متحده پاسخی به درخواست کمک عراق در برابر داعش نداد و این سردار سلیمانی بود که به یاری مردم مظلوم این کشور در مقابل داعش خونخوار شتافت. سردار سلیمانی کاملا مظلومانه به شهادت رسید و فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها در زمان حیات خود بلکه در زمان شهادت‌اش نیز موثر واقع شد.

وی اضافه کرد: اهل نماز شب بودن یکی از ویژگی های مهم شهید سلیمانی بود. نماز شب به عنوان یک رکن دینی بر مقام انسان می افزاید و شهید سپهبد قاسم سلیمانی همواره بر این فریضه تاکید می کرد. قدرت فکری این شهید با بهره گیری از کلام الهی توسعه یافته بود. شهید همواره بر صحت عمل به مسئولیت در جایگاه های نظام تاکید می کرد و همه موقعیت های کاری را در محضر خداوند متعال می دانست و امروز به فضل پروردگار این انقلاب اسلامی است که به عنوان یک فرهنگ در میان کشورهای دنیا گسترش می یابد.

فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین اصفهان با اشاره به موشک باران پایگاه نظامی عین الاسد ایالات متحده در خاک عراق از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: به یاری خدا انتقام سخت تری از ایالات متحده گرفته خواهد شد و این تنها یک سیلی به گوش آمریکایی ها بود.

کد خبر 405113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.