افزایش ۳۰ درصدی کشفیات موادمخدر/اعتیاد زنان در اصفهان روبه افزایش است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان، اظهار کرد: کشفیات موادمخدر در سال جاری بیش از ۳۵ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ غلامحسین صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کشف موادمخدر، اظهار کرد: کشفیات موادمخدر در سال جاری بیش از ۳۵ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مواد صنعتی به ویژه شیشه از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است، افزود: افزایش کشفیات در همه مواد بوده اما کشفیات شیشه روند نگران ‌کننده‌ای دارد همچنین بیش از ۱۰۵ باند فعال در امر توزیع و حمل موادمخدر از ابتدای سال تاکنون در استان اصفهان شناسایی و منهدم شده است.

اعتیاد زنان به موادمخدر به خصوص مواد صنعتی رو به افزایش است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان در خصوص میزان دستگیری‌ها در حوزه مواد مخدر تصریح کرد: افزایش دستگیری به میزان هشت درصد را داشته‌ایم و تلاش کردیم در برخورد با خرده فروشان موادمخدر در سطح شهر به صورت جدی‌تر وارد عمل شویم چرا که این امر امنیت روانی بیشتری نسبت به مقابله با باندهای توزیع برای همشهریان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه باندهای توزیع مواد مخدر به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: باندهای توزیع موادمخدر به صورت شهری، کشوری و بین‌المللی عمل می‌کنند و در رصد باندها اگرچه باندهای داخل شهری و استانی در اولویت است اما هر کدام از این موارد که به تور اطلاعاتی بیفتد رادنبال می‌کنیم و با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد و ۸۰ درصد این باندهای شناسایی شده مربوط به استان بوده است.

صفری با تاکید بر اینکه اعتیاد به موادمخدر زنان روبه افزایش است و به نوعی اعتیاد روند زنانه داشته است، اظهار کرد: اعتیاد زنان از یک درصد شروع شده و همچنان روبه افزایش است و امروز بیش از سه درصد دستگیری‌های حوزه اعتیاد از زنان است و متاسفانه اکثر این آمار در بخش اعتیاد به مواد صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه زنان به نوعی ستون خانواده هستند و اعتیاد آنها بسیار نگران‌ کننده‌تر از مردان است، گفت: متاسفانه زنان موادمخدر صنعتی را بیشتر می‌پسندند و این یکی از تهدیدات بزرگ در حوزه اعتیاد به موادمخدر است.

گراس محبوب ترین مواد مخدر بین جوانان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان در خصوص موادمخدر گل و  گراس، تصریح کرد: متاسفانه مافیای موادمخدر ذائقه افراد را شناسایی می‌کند و با توجه به اقبالی که در مصرف گراس بود و به دلیل جوان پسندی آن  توزیع آن را به گل منتقل کردند و به صورت کشت گلخانه‌ای که کیفیت گیرایی و تخریب آن بالاتر است توانسته‌اند گروه هدف جوانان را جذب کنند که کشت آن هرچند درصد زیادی ندارد اما یکی از تهدیدات جدید است.

وی در خصوص مروجان مصرف موادمخدر یا توزیع آن در فضای مجازی، اظهار کرد: در شبکه‌ها و کانال‌های مجازی تبلیغات مختلفی برای موادی چون گل یا گراس صورت می‌گرفت که اثرات آن را ناچیز و بدون وابستگی معرفی می‌کردند به همین دلیل با ایجاد هماهنگی‌های لازم پلیس فتا همه این باندها و گروه‌ها به شدت در رصد قرار دارند و برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد.

صفری در خصوص لزوم عمومی کردن فرهنگ مبارزه با موادمخدر، تصریح کرد: چرا باید تقاضا در این حد باشد که فروش آن برای قاچاقچی با تمام خطرات سود داشته باشد؟ این بازار تقاضا چگونه باید کنترل شود؟ امروز اقدامات قهری جواب نمی‌دهد و کاهش تقاضا باید از طریق آموزش و فرهنگسازی کنترل و حذف شود و دستگاه‌های متولی باید با آموزش برای همه اقشار جامعه از سن کودکی زمینه حذف اعتیاد را مهیا کنند همچنین آگاهی خانواده‌ها هم در این امر بسیار مهم است.

کد خبر 405029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.