بهترین روبات‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰ چیست؟

بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی جهان، فرصت مناسبی برای نمایش روبات‌هایی است که نقش مهمی در زندگی انسان‌ها بر عهده دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانند سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی، جدیدترین محصولات و گجت‌های خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ به نمایش گذاشتند. تعدادی روبات جدید با ویژگی‌های خلاقانه نیز در این نمایشگاه معرفی شد. در ادامه به بررسی بعضی از این روبات‌ها می‌پردازیم:

روبات متن باز و همه کاره Reachy

"پولن روباتیکز" (Pollen Roboticx) که یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید روبات است، در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از یک روبات نیم تنه با نام "ریچ" (Reachy) رونمایی کرد. این روبات که از دو بازو، سر و سینه تشکیل شده، به صورت متن باز برای نمونه‌سازی و اهداف تحقیقاتی طراحی و ساخته شده است. برخورداری از سیستم متن باز به این معنا است که این گجت به راحتی قابل ارتقاء است؛ شرکت سازنده مدعی است که این روبات از هوش مصنوعی بهره می‌برد و می‌تواند اقدامات متفاوتی مانند تحویل گرفتن غذا، خوشامدگویی به مشتریان و سرویس‌دهی به آن‌ها را انجام دهد.

روبات پیتزا پز

شرکت صنایع غذایی "پیک نیک" (Picnic) در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، محصول جدید خود را به نام روبات پیتزا پز  معرفی کرده است؛ این روبات قادر است ۳۰۰ پیتزا با قطر ۱۲ اینچ در هر ساعت بپزد. روبات پیتزا پز می‌تواند با بهره‌گیری از دید رایانه‌ای، تجهیزات قابل تنظیم و آموزش‌های صحیح پیتزاهای خوش طعمی درست کند و تحویل افراد بدهد. شرکت پیک نیک اعلام کرده است که این روبات بسیار ساده بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند؛ این روبات علاوه بر تهیه پیتزا برای تهیه مواد غذایی دیگر  از جمله انواع نان به کار می‌رود.

روبات‌ کمک رسان در فضا

 شرکت بوش روباتی تولید کرده است که به یک حسگر مجهز بوده و با متصل شدن به روبات استروبی (Astrobee) می‌تواند صداهایی که نشان دهنده مشکلات فنی است را تشخیص و گزارش دهد؛ استروبی روبات معروفی است که ناسا چندی پیش آن را به فضا فرستاد. این روبات پس از مدتی حضور در ایستگاه فضایی بین المللی و به پایان‌رساندن بعضی از عملیات به زمین بازگشت.

روبات پیشخدمت 

یک شرکت چینی به نام "Pudu Tech"، روباتی با نام "BellaBot"تولید کرده است که در واقع یک روبات پیشخدمت رستوران محسوب می‌شود. این روبات غذا را بر سر میز مشتریان می‌برد و به آن‌ها اطلاع می‌دهد که غذای خود را بردارند. اگر مشتریان این روبات را نوازش کنند، احساساتی همانند یک گربه از خود نشان می‌دهد. هدف شرکت سازنده این روبات، کمک کردن به رستوران‌های چینی است که در استخدام پیشخدمت با مشکل رو به رو هستند.

کد خبر 404949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.