اوج خلاقیت در برج خورشیدی آلمان

در یکی از بلوک‌های شهری پساصنعتی در کیل، مرکز و پرجمیعت‌ترین شهر ایالت اشلسویگ-هولشتاین آلمان، مجتمع چندمنظوره بسیار شگفت‌انگیزی احداث شده است که انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این مجتمع عظیم که Koolkiel نام گرفت، مساحتی برابر با ۶۵ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است و یک ساختمان عظیم قدیمی، یک برج‌ اداری، هتلی بزرگ ، یک فضای تجاری و واحدهای اداری که به طور زیگزاگی در کنار یکدیگر واقع شده است، را در بر گرفته است.

پشت بام تمام سازه‌های فوق مجهز به پنل‌های خورشیدی، سیستم‌های جمع‌آوری آب باران، باغ‌های سبز و دیگر امکانات با انرژیی کارآمد است. در احداث پروژه Koolkiel  عناصر پایداری به دقت در نظر گرفته شده است و سازه‌های آن انرژی مورد نیاز خود را از پنل‌های خورشیدی نصب شده در پشت‌بام‌ها تامین می‌کند.  

پروژه عظیم Koolkiel که در جنوبی‌ترین قسمت آبدره کیل در کشور آلمان واقع شده است، شامل یک ساختمان بسیار بزرگ یک طبقه به نام W۸ Medienzentrum است که این ساختمان در زمان‌های قدیم به عنوان مکانی برای نگهداری تجهیزات کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اما در حال حاضر، W۸ Medienzentrum به یک فضای اداری تبدیل شده است و میزبان بسیاری از کمپانی‌ها و ادارت صنعتی است. سازندگان با الهام ازروحیه خلاق کمپانی‌های ساکن در ساختمان یک طبقه پروژه Koolkiel، هویتی بسیار منحصربه‌فرد و جذاب برای این پروژه طراحی کرده‌اند.

معماران در طراحی جدید خود ساختمان یک طبقه W۸ Medienzentrum را به بخش‌های متعدد برای فضاهای تجاری اختصاص دادند و روی پشت بام آن آپارتمان‌هایی برای سکونت مردم احداث کردند.

علاوه‌براین، سازه‌هایی شامل یک هتل با ۲۵۰ اتاق، آپارتمان‌های دیگری برای سکونت، فروشگاه‌های متعدد و یک فضای عمومی برای برگزاری رویدادها و جشن‌های مختلف سال در مجاورت W۸ Medienzentrum بنا شد. یک محوطه عمومی با مبلمان خیابانی و پارک‌های احداث شده بر پشت بام این سازه‌ها، راه ارتباطی بین آن‌ها را به وجود آورده است. بالکن‌های بتنی عظیمی که در مقابل پنجره‌های آپارتمان‌ها قرار گرفته است و همچون یک بیرون‌زدگی از نمای ساختمان به نظر می‌رسد، بیش از هرچیز دیگر چشم عابران پیاده را به خود خیره نگه می‌دارد.

کد خبر 404881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.