دولت ترامپ دست به  اقدام احمقانه دیگری نخواهد زد

سخنگوی دولت ضمن قدردانی از عملیات دقیق شب گذشته سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدرت تمام بدون امکان واکنش پدافندی، مرکز توطئه و کانون تروریسم دولتی آمریکا را مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران اظهار کرد: این هفته تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش در چند شهر کشور برگزار شد؛ مراسمی که تاکنون تجربه نشده بود و مردم با احترام این شهیدان را مشایعت کردند. امروز ترامپ چهره منفوری میان مردم ایران و جهان اسلام و روشنفکران وآزادی خواهان اروپایی و آمریکایی است.

وی افزود: حضور میلیونی مردم یک فرصت تاریخی و جدید از خون پاک این شهیدان مقاومت برای ایران خلق کرد؛ همگان دیدند که پایه های مشروعیت مدنی نظام جمهوری اسلامی ایران چگونه استوار است و این مشروعیت به رخ جهانیان کشیده شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: ترامپ و پمپئو احمقانه می گفتند «مردم با نظام جمهوری اسلامی نیستند، آنها با چنین تخیل و تحلیلی آمریکا جسارت ترور شهید سلیمانی را پیدا کرد. بدون تردید ترور سپهبد سلیمانی ثابت کرد داعش و تروریسم بخش از بازی امریکا برای چپاول منطقه بوده است. و آن ها اساسا آن‌گونه که ادعا می کردند برای مقابله با  داعش در این منطقه حضور نداشتند. سردار سلیمانی مهمترین مقام نظامی در جهان بود  که بیشترین تاثیر در داعش‌زدایی از منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا داشت.

ربیعی تصریح کرد: اگر شهید سلیمانی و همرزمان او نبودند قطعا امروز تروریسم منافع اروپا  و آمریکا را تهدید می کرد آمریکایی ها فراموش کرده اند چگونه در مقابل القاعده ضعیف در آن دوران چقدر ناتوان بودند. عقب راندن داعش فلسفه حضور آمریکا و چپاول را با سوالی بزرگ روبه رو کرده بود ما امروز از همه صلح طلبان در دنیا می خواهیم علیه تروریسم  و جنگ طلبی ترامپی فریاد بزنند و سخن بگویند. 

وی بیان کرد: ترامپ در جهانی ناامن به دنبال منافع شخصی خود است، دیروز شاهد بودیم که وزیران خارجه آمریکا و انگلیس تلاش زیادی کردند، که تکذیب کنند که سردار سلیمانی برای پیام صلح به عراق رفته بود و هیچ سندی ارائه نمی کردند. حداقل سخنان نخست وزیر عراق و کشوری که پیام داده، شاهد این مدعا هستند.

سخنگوی دولت با پاسداشت خون سردار شهید سلیمانی و همرزمانش تصریح کرد: حفظ انسجام در داخل قدرت ملی ما خواهد بود انتقام و انسجام باهم در کنار هم ما را موفق‌تر به پیش خواهد برد.

ربیعی از همه مردم در همه جای ایران و جهان برای سوگواری برای شهیدان مقاومت قدردانی کرد و افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ موعود را تحقق بخشید، از آنها برای این عملیات دقیق نیز سپاسگزاریم که با قدرت تمام بدون امکان واکنش پدافندی مرکز توطئه و کانون تروریسم دولتی آمریکا مورد هدف قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه «ایران جنگ طلب نبوده ونیست» تصریح کرد: پاسخ داده شده به آمریکا حق مشروع ما بود، اگر آمریکایی‌ها واکنش نشان دهند متقابلا و شدیدا اقدام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص حمله موشکی سپاه به عین الاسد و اینکه این اقدام چه پیامی برای آمریکا و متحدینش دارد، و اینکه دولت چه اقداماتی برای مقابله با اقدام تروریستی ‌آمریکا گفت: این موضوع امروز در دولت این بحث مطرح شد. ما کلیه پیگیری‌های سیاسی حقوقی و بین‌المللی متصور را دنبال خواهیم کرد. قطعاً اقدامی که ایالات متحده آمریکا با این تروریسم دولتی انجام داد، اولین واکنش این بود که متحدان منطقه ای اش در کنار آن ماندند. به طوری که حتی اسرائیل هم خودش را کنار کشید.

ربیعی با بیان اینکه با خصلت زالوصفتانه رژیم صهیونیستی آشنا بودیم،گفت: حتی رژیم اسرائیل هم برای حفظ منافع‌ش خود را کنار کشید. البته یقین داریم رژیم اسرائیل در تشویق این جنایت سهیم بوده است. تصور ما بر این است که دولت آمریکا و ترامپ دست به عملیات احمقانه دیگری نخواهند زد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه توصیه شما به مقامات آمریکایی چیست، گفت: من فکر می‌کنم اولین دستاورد خون شهید سلیمانی این بود که عراق در یک وحدت کامل حاضر شد و آنها را از چنددستگی خارج کرد. آنها تصور می کردند جریان مدنی عراق علیه ایران خواهد بود اما دیدید که بدون اینکه ما دخالتی بکنیم در کنار ما هستند.

سخنگوی دولت محوریت مرجعیت در عراق را دستاورد بزرگ دیگر این اتفاق عنوان کرد و گفت: تصمیم پارلمان عراق برای خروج آمریکا دستاورد دیگری بود که در همین زمان به دست آمد. فکر می‌کنم کنار کشیدن کشورهای منطقه و خود را دخیل ندانستن در این اقدام آمریکا دستاورد دیگر این اقدام بود.آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند در اقدام نابخردانه چقدر تنها خواهند بود.

ربیعی تصریح کرد: نهایتاً ضربه‌ای که ما زدیم آن چنان پرقدرت بود که ده‌ها موشک بالستیک بدون اینکه ردیابی شوند پایگاهی را هدف قرار دادند که مهد عملیات تروریستی بود. همه اینها انتقامی بود که ما به کمک خداوند متعال از دولت ترامپ گرفتیم. قطعاً ترامپ بعد از این جایی امن در منطقه نخواهد داشت.

ربیعی خاطرنشان کرد: افراد و گروه‌هایی هستند که می‌خواهند کاری بکنند،کار این گروه‌ها هیچ ارتباطی به ایران ندارد و آمریکا از دست اینها هم در امان نخواهد بود. همین جا از سوی دولت ایران اعلام می‌کنمکه ما هیچ مداخله ای نداریم و اینها کسانی هستند که خودشان تصمیم می‌گیرند. چون پیام‌هایی که می‌آید از اقدامات این گروه‌ها نگران هستند. این نتیجه عملکرد خود اینهاست و به نظر می‌رسد آمریکا در دراز مدت نمی‌تواند آزادانه به چپاول مشغول باشند.

کد خبر 404866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.