۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
شیخ: به دنبال جنگ نیستیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما آغاز کننده درگیری ها و تنش بیشتر نبوده ایم و از همین رو به دنبال جنگ نیز نیسیتم اما نمی نشینیم که دشمنان ما را مورد هدف قرار دهند.

مهدی شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انجام عملیات انتقام از سوی سپاه پاسداران در واکنش به شهادت سپهبد سلیمانی اظهار کرد: ایران بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل اقدام متقابل خود را در جهت دفاع از کشور انجام داد و بدون اینکه هیچ غیر نظامی کشته شود مستقیما پایگاه نظامی آمریکا را هدف قرار داد.

وی افزود: آمریکایی ها باید بدانند عزم ایران در اقدام متقابل جزم است و اگر آمریکا بخواهد باز هم به تنش در منطقه ادامه دهد قطعا ضرر خواهد کرد. ملت  ایران هیچ گاه تن به تحقیر و ذلت نمی دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون احتمال درگیری جنگ بین آمریکا و ایران گفت: ما آغاز کننده درگیری ها و تنش بیشتر نبوده ایم و از همین رو به دنبال جنگ نیز نیسیتم، اما منتظر نمی مانیم که دشمنان ما را مورد هدف قرار دهند.

شیخ خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی توسط ایران بستگی به شرایط آینده دارد و کاملا امکان پذیر است. امید است عقلای آمریکا پیام جمهوری اسلامی ایران را درک کرده باشند و به ترامپ نیز بفهمانند.

به گزارش ایمنا، بامداد چهارشنبه -۱۸ دی ماه- نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از حمله موشکی به پایگاه نیروهای آمریکایی عین الاسد عراق در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد. به گزارش خبرگزاری های داخلی یک منبع آگاه  گفته است در این حمله دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند و تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده‌اند.

پایگاه آمریکایی عین الاسد عراق از پایگاه‌های بسیار مهم است که در آن تمام هواپیماهای بدون سرنشین و بالگردهای آمریکا مستقر است.

کد خبر 404845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.