واکنش های داخلی به حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق

صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال ۹۸، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این اتفاق با واکنش‌های زیادی مواجه شد که محوریت اکثر آنها تقدیر از انتقام سخت ایران برای خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این حمله موشکی در صفحه توییتر خود نوشت: ماده ۵۱ منشور ملل متحد: درصورت وقوع حمله علیه یکی از اعضای ملل متحد، هیچ یک از مقررات این منشور خللی به حق ذاتی دفاع از خود چه به‌صورت فردی یا به‌صورت جمعی وارد نخواهد ساخت.

فاطمه سعیدی، نماینده مردم نهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: بسم‌الله قاصم الجبارین. ‏حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق تنها گوشه‌ای از نمایش قدرت نظامی ایران بود. انتخاب با آمریکا است. آیا می‌خواهند ضربه‌های مهلک‌تری را تماشا کنند؟

 علی ربیعی، سخنگوی دولت در صفحه توییتر خود نوشت: ‏از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می‌کنیم. ‏به همان جایی که حمله از آن صورت گرفته بود پاسخ مشروع داده شد. ‏ما به دنبال جنگ نبوده‌ایم اما هر تجاوز دیگری پاسخ سخت‌تر و کوبنده‌تر خواهد گرفت.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی وشرای نگهبان در صفحه توییتر خود آورده است: در حقوق بین الملل دفاع مشروع پاسخی است به هر گونه تجاوز. عملیات صبح امروز در مقابل تجاوز دولت ترامپ در ترور مقامات عالی کشور بود، اقدامی تصریح شده در منشور ملل متحد و شناخته شده در حقوق بین الملل عرفی.

علیرضا میریوسفی، مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل به نقل از مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل که نامه ای به آنتونیو گوترش و رییس شورای امنیت سازمان ملل نوشته است نوشت: ایران اقدامات لازم و متناسب علیه هرگونه تهدید یا استفاده از زور اتخاذ خواهد کرد. این اقدامات در سازگاری کامل با حق ذاتی ایران ذیل ماده ٥١ منشور ملل متحد بوده و  این حق را در صورت لزوم اعمال خواهد کرد.

مهدی شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر به این حمله با یک بیت شعر واکنش نشان داد: زدی ضربتی، ضربتی نوش کن اگر خواستی فراموش کن؟!

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران در صفحه توییتر خود نوشت: جان باختن شماری از هموطنان عزیزمان در ⁧‫سانحه‌ هوایی‬⁩ پرواز ۷۵۲ تهران-کیف داغ عمیقی بر دل مردم ایران‌ نهاد. به خانواده‌های داغدار این سانحه سهمگین تسلیت می‌گویم‌ و از خدای بزرگ رحمت واسعه برای بازماندگان مسئلت می‌کنم. امیدوارم به‌زودی دلایل این فاجعه خونین تشریح شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز با انتشار عکسی از پرچم ایران نوشت: سیلی اول‬⁩؛ باصلابت و کوبنده، و البته هشدار دهنده و بازدارنده.

کد خبر 404803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.