سرگردانی مسئولان استرالیایی در برابر ویرانی‌های آتش‌سوزی

آتش‌سوزی استرالیا تاکنون منجر به ویرانی بیش از دوهزار خانه در نیوساوث‌ولز، یکی از ایالت‌های جنوب شرقی استرالیا شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرگردانی مسئولین استرالیایی ویرانی‌های آتش‌سوزی سازمان آتش‌نشانی نیوساوث‌ولز اعلام کرد که امدادرسانی‌ها برای خاموش کردن آتش گسترده استرالیا همواره ادامه دارد، با این حال در حال حاضر حدود یک‌هزار و ۵۸۸ خانه بطور کامل ویران شده و ۶۵۳ مورد نیز آسیب‌های جدی دیده‌ است. این آمار در ویکتوریا تا کنون به ۲۰۰ مورد رسیده است که با وجود پیشرفت مهارنشدنی آتش انتظار می‌رود آمار مذکور افزایش داشته یابد.

شورای بیمه استرالیا (ICA) میزان خسارت ناشی از آتش سوزی در سراسر کشور را از ماه سپتامبر تا این لحظه در حدود ۷۰۰ میلیون دلار تخمین زده و اعلام کرده است که تاکنون بیش از هشت‌هزار و ۹۸۵ مورد دعوی خسارت دریافت شده و مسلم است که این رقم افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

با این حال آغاز بارش‌ شبانه‌ پس از چندین ماه کورسوی امیدی در دل ساکنان نواحی آتش‌سوزی شده روشن کرد و حتی RFS اعلام کرد که برای تقویت خطوط مهار آتش از این شرایط مطلوب نهایت استفاده را خواهد برد.

با این حال سازمان هواشناسی (BOM) اعلام کرده است که موج هوای خنک تا جمعه ادامه خواهد یافت و پس از آن آتش دوباره شعله خواهد کشید که این زبانه‌ها بار دیگر استرالیای جنوبی، پس از آن ایالت ویکتوریا و در نهایت نیوساوث‌ولز را در بر می‌گیرد. پیش‌بینی‌های حاکی است که در این موقع درحالی‌که درجه حرارت هوا در سواحل به اوج می‌رسد، این میزان درون مرزهای گریفیت، های و بریک هیل تا بیش از ۴۰ درجه نیز افزایش خواهد داشت. این امر شرایطی مشابه با روز شنبه که این ایالات با خرابی بیش از ۶۰ ملک مواجه شد را به وجود خواهد آورد.

در حال حاضر حدود دوهزار و ۵۰۰ نیرو در سراسر کشور در حال به‌کارگیری شیوه‌های تاکتیکی و استراتژیک برای مهار آتش‌سوزی، تقویت خطوط مهار و حفظ مناطقی هستند که تا حدودی گسترش آتش در آن‌ها تحت کنترا در آمده است. با این حال بارش باران این اقدامات را کمی با تأخیر مواجه می‌سازد ولی این بارش‌ها منجر به مهار شعله‌های آتش در حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شرق و شمال شرقی ایلت ویکتوریا شده است. باران‌های ۲۴ساعت گذشته رفتار آتش و میزان پیشروی آن را کند کرده است، با این وجود برای مهار این حجم گسترده از آتش این میزان از بارش کافی نبود و مهار آن به چندین برابر بارش بیشتر نیاز دارد. از سوی دیگر ترکیب ابرهای سیاه و دود ناشی از آتش منجر به محدودیت دید هوایی شده است و عملکرد مناسب دوربین‌های هوایی برای اطلاع از وضعیت و نیز هواپیماهای آب‌پاش را با مشکل مواجه می‌سازد.

با این حال آتش‌نشانان بخش‌های شرقی "جیپس‌لند" در تلاش هستند که تا پیش از آغاز وزش بادهای شدید شمال‌غربی و جنوب‌غربی و افزایش مجدد روزهای گرم که تا روز جمعه پیش‌بینی شده است، حدود ۱۵۰۰کیلومتر خط مهار آتش در اطراف محوطه در حال سوختن ایجاد کنند. با این حال ساکنان منماطق شمال شرقی استرالیا به منازل مسکونی خود بازگشته‌اند و به آن‌ها اعلام شده است که در صورت بروز مجدد خطر به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با این حال خبر امیدوارکننده این است که علی‌رغم شرایط آب و هوایی فوق‌العاده گرم و خشک اوایل بهار و ماه دسامبر که منجر به افزایش خطر گسترش آتشسوزی‌ها شده بود، احتمال زیادی برای آغاز بارش‌ها وجود دارد و در بخش‌های شمال غربی و غرب استرالیا آثار رطوبت دیده می‌شود که این امر احتمال حضور ابراهای باران‌زا و بارندگی‌های بیشتر را تا یک ماه آینده می‌دهد.

کمبود بارش‌ها در استرالیا و خشکی مجدد هوا با وجود بوش‌فایرهای (آتشگیری بوته‌زارها) فراوان و مهار نشدنی که عامل ایجاد این آتش‌سوزی عظیم بوده‌اند، می‌تواند بار دیگر ترس عظیمی از بروز آتش‌سوزی عظیمی که این بار همه چیز را در خود ببلعد در استرالیا ایجاد کند.

آخرین گزارش ها نشان می‌دهد که پلیس استرالیا ۲۴ نفر را در رابطه با اقدام به آتش سوزی عمدی در نیوساوث ولز متهم دانسته است. تاکنون پلیس این ایالت اقدامات قانونی، از هشدار تا اتهامات کیفری، برای ۱۸۳ نفر که ۴۰ نفر از آن ها نوجوان بوده اند، در پیش گرفته است.

کد خبر 404800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.