این مسواک جرم‌ دندان را تشخیص می‌دهد!

شرکت "کولگیت" به تازگی یک مسواک تولید کرده که وجود جرم روی دندان‌ را تشخیص می‌دهد.

به گزارش ایمنا، دستگاه‌های مراقبت از سلامت که به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود، به عنوان یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰ به شمار می‌آید. شرکت "اورال‌ بی" (Oral-B) پیش از این از مسواک پیشرفته خود رونمایی کرده بود، اما اکنون شرکت کولگیت (Colgate) هم در راستای تجربه بهتر مسواک زدن، گام‌هایی برداشته و مسواک برقی هوشمندی ساخته که می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل شود.

نکته منحصر به فرد مسواک جدید این است که یک حسگر کوچک در آن تعبیه شده که می‌تواند در زمان واقعی و هنگام مسواک زدن، وجود جرم‌های دندان را تشخیص دهد. یک حلقه نور هم در مسواک قرار دارد که هنگام تشخیص جرم روی دندان به رنگ آبی روشن می‌شود و زمانی‌که آن جرم تمیز شد، به رنگ سفید تغییر پیدا می‌کند. شرکت کولگیت گفته که این حسگر می‌تواند جرم‌های هر دندان را به صورت تک‌تک تشخیص دهد.

این مسواک که "Plaqless Pro" نام گرفته، حسگرهایی دارد که نقشه‌ای از دهان کاربر ایجاد کرده و این اطلاعات را به تلفن همراه وی منتقل می‌کند تا فرد دریابد دقیقاً کدام نواحی از دندان‌ را مسواک زده و از کدام قسمت‌ها غافل شده است. در برنامه‌ای که شرکت کولگیت طراحی کرده، نکاتی آموزشی هم برای مسواک زدن بهتر ارائه شده است؛ هنوز مشخص نیست که زمان فروش این محصول چه روزی خواهد بود و یا چه‌ قیمتی به بازار عرضه می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 404532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.