چه بازیکنانی در راه اصفهان هستند؟

با آغاز نقل و انتقالات نیم فصل، تیم زردپوش اصفهانی زودتر از همه مدعیان کار خود را با جذب دو بازیکن استارت زد. سپاهانی‌ها که امسال پس از چند سال دوری، دوباره به آسیا بازگشته‌اند، خوب می‌دانند که برای رقابت با تیم‌های تا دندان مسلح غرب آسیایی نیازمند افزایش کیفیت تیم خود برای نیم فصل دوم هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان علاوه بر جذب دو مدافع، گزینه‌های دیگری را مد نظر دارد که احتمال می رود تا پایان فصل نقل و انتقالات نیم فصل یک یا دو بازیکن دیگر را جذب کند. همچنین خبرهایی مبنی بر جدایی احتمالی چند بازیکن از  جمع طلایی پوشان به گوش می‌رسد که در ادامه به بررسی تک به تک این بازیکنان می‌پردازیم.

طیبی باقدرت سرزنی بالا جانشین پورقاز می‌شود

محمد طیبی اولین خرید زمستانی‌ بود که مسئولان باشگاه سپاهان از آن رونمایی کردند. مدافع نیم فصل نخست نفت مسجد سلیمان، که به جمع شاگردان قلعه نوعی اضافه شد تا خلاء نبود پورقاز در سمت راست دفاع به دلیل مصدومیت را پرکرده‌باشد. سپاهان در چند بازی آخر خود در نیم فصل اول و به خصوص تقابل با نفت آبادن، در حالی که عزت پورقاز را به همراه نداشت از این ناحیه از دفاع با مشکل جدی روبرو شده‌ بود و خرید یک دفاع راست مطمئن کاملا قابل حدس بود.

طیبی ۳۳ ساله سابقه پوشیدن پیراهن تراکتورسازی تبریز و القطر را در کارنامه دارد و با استقلال خوزستان فاتح لیگ برتر شده‌است. او که از مطمئن‌ترین مدافعین چند فصل اخیر بوده‌است می‌تواند گزینه خوبی برای جانشینی عزت پورقاز باشد. طیبی احتمالا باید با مصلح برای قرارگرفتن در ترکیب ابتدایی سپاهان رقابت کند. او نسبت به پورقاز از قد بلندتری برخوردار است و می‌تواند در ضربات شروع مجدد به کمک سپاهان بیاید. البته به نظر می‌رسد قدرت شوت‌زنی او از پورقاز ضعیف‌تر باشد.

ترکمان سپاهان را تدافعی‌تر می‌کند

مهدی ترکمان بازیکن پارس جنوبی جم دیگر بازیکنی بود که روانه اصفهان شد تا پیراهن طلایی برتن کند. انتقالی که جنجال فراوانی را با خود به همراه داشت و در حالی ترکمان از فسخ یک طرفه قرار داد با جمی‌ها سخن می‌گفت، پارس جنوبی مدعی شد فسخ او باطل است و ترکمان بازیکن این باشگاه است. سپاهانی‌ها و خود ترکمان اما این ادعا را با استناد به بند موجود در قرارداد این بازیکن با پارس رد کردند. جمی‌ها اما همچنان بی‌خیال نشده‌اند و به دنبال طرح شکایت و باطل سازی این انتقال هستند.

درحال حاضر اما باید ترکمان را بازیکن سپاهان به شمار آورد. او با این که ۳۰ سال سن دارد اما سابقه حضور او در لیگ برتر بسیار کم است و این سال‌ها را بیشتر با پوشیدن پیراهن تیم‌های لیگ یکی پشت سر گذاشته‌است. ترکمان در پست دفاع چپ به میدان خواهد رفت و رقیب سعید آقایی برای قرارگیری در ترکیب امیر قلعه نوعی خواهد بود. البته این در شرایطی است که آقایی در اصفهان ماندنی شود و گمانه‌زنی‌های انتقال او، به عمل نرسد.

اضافه‌شدن به حملات را می‌توان وجه تمایز اصلی میان آقایی و ترکمان دانست. سعید آقایی که معمولا در هنگام بازی هجومی سعی می‌کند تا از جناح راست حریف نفوذ کند و با ارسال‌های هوایی برای سپاهان موقعیت‌آفرینی انجام دهد. این توانایی سعید آقایی اگرچه باعث قوی‌تر شدن خط آتش طلایی‌پوشان می‌شود، اما باعث جاماندن و خالی شدن سمت چپ دفاعی سپاهان می‌شود. مسئله‌ای که در تقابل با نمایندگان غرب  آسیا که فوتبال سرعتی‌ای را به نمایش می‌گذارند می‌تواند برای سپاهان ایجاد مشکل کند. ترکمان اگرچه احتمالا به اندازه آقایی در حملات اضافه نمی‌شود، اما حضور بیشتر او در مناطق عقب زمین نظم بیشتری به ساختار دفاعی سپاهان می‌بخشد و کار شاگردان قلعه‌نوعی برای خنثی‌کردن ضدحملات را آسان‌تر می‌سازد.

معاوضه آقایی با روزبه چشمی، آرش رضاوند و یا احسان حاج صفی / شانس استقلال بالاتر است

خرید بازیکن هم‌پست با سعید آقایی درحالی که او در بیشتر ۱۶ بازی این فصل فیکس به میدان رفته‌است، نشان داد شاید قلعه نوعی چندان از عملکرد او راضی نباشد. البته آقایی پیش از خرید ترکمان و پس از بازی پایانی نیم فصل با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش به بیان عملکرد خود در چهار نیم فصل حضورش در اصفهان پرداخت تا به نوعی پایان راهش در سپاهان را به هواداران سپاهان اعلام کرده‌باشد. او دیروز نیز در تمرینات این تیم حاضر نشد تا بر این شایعات دامن زده باشد.

با این وجود اما سیامک قلیچ‌خانی مدیر رسانه‌ای سپاهان مدعی است که قلعه نوعی آقایی را در لیست خروجی قرارنداده و این خود او است که می‌خواهد از جمع طلایی‌پوشان جداشود. احتمالا این موضوع درست باشد وقلعه‌نوعی قصد دارد از او و ترکمان در دیدارهای مختلف و به مقاصد متفاوتی بهره ببرد. موضوعی که به نظر دفاع تبریزی سپاهان آن را برنتافته‌است و در آستانه جدایی از این تیم قرارگرفته‌است.

مسئولان باشگاه اصفهانی اما تنها در شرایطی اجازه فسخ پیش از پایان قرارداد را به آقایی می‌دهند که او را با بازیکن دیگری معاوضه نمایند. استقلال و تراکتور خواهان وینگر چپ سپاهان هستند و قلعه‌نوعی نیز به دنبال جذب بازیکنی در ازای آقایی از این دو تیم است. سپاهانی‌ها خواهان روزبه چشمی و یا آرش رضاوند از آبی‌پوشان تهران هستند. باتوجه به ضعف دفاعی استقلال در نیم فصل، استقلالی‌ها به شدت نیازمند مدافعی همچون سعید آقایی هستند و منطقی است که آن‌ها بیشتر از تراکتور خواهان جذب آقایی باشند. تیم تهرانی البته بعید است تن به جدایی روزبه چشمی در شرایط ضعف دفاعی خود دهد و احتمال انتقال رضاوند به سپاهان بیشتر است.

از طرف دیگر سعید آقایی اصالتا تبریزی است و چندان بدش نمی‌آید تا پوشیدن دوباره پیراهن تراکتور را تجربه کند. اما اگر قرار بر چنین انتقالی باشد سپاهانی‌ها خواهان احسان حاج صفی کاپیتان سال‌های قبل تیم‌شان هستند تا او را به اصفهان بار گردانند. معاوضه‌ای که بعید است با توجه به شرایط خوب حاج صفی در تراکتور رخ دهد اما اگر اتفاق بیافتد این دو بازیکن را دوباره به تیم‌های محبوب‌شان می‌رساند.

پاتوسی در دوراهی اصفهان-تهران/ لیست غیرآسیایی‌های سپاهان پر است!

آیاندا پاتوسی بازیکن فصل قبل استقلال که امسال را در امارات و الیاس این کشور می‌گذارند عملکرد قابل قبولی از خود در این تیم به ثبت نرسانده و در آستانه قرارگیری در لیست خروجی این باشگاه قراردارد. در این شرایط دو باشگاه ایرانی به دنبال جذب او در نیم فصل هستند. سپاهان و استقلال باید بر سر این موضوع با یکدیگر رقابت کنند.

دیروز سرمربی سپاهان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به پاتوسی برای نیم فصل نیاز دارد. این درحالی است که هر ۳ سهمیه بازیکن غیرآسیایی سپاهان پر است و اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد یک بازیکن خارجی باید از سپاهان در لیست خروجی قراربگیرد. عملکرد خوب گولسیانی و استنلی نشان می‌دهد که اگر قرار بر فروش یک خارجی در سپاهان باشد به احتمال زیاد او هافبک مجارستانی این تیم یعنی کومان خواهد بود. دیروز اما کومان در صفحه شخصی خود با انتشار یک استوری از بازگشت‌اش به اصفهان خبرداد و به احتمال زیاد باید انتقال پاتوسی به سپاهان را منتفی دانست.

سهمیه آسیایی سپاهان پر می‌شود؟

سپاهان همچنان یک سهمیه خالی آسیایی دارد و می‌تواند یک بازیکن باملیت آسیایی را به خدمت بگیرد.باتوجه به حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بعید است مسءولان باشگاه از خیر این یک سهمیه خارجی بگذرند و احتمالا به دنبال آوردن یک بازیکن باکیفیت به جمع طلایی‌پوشان هستند.
درحالی که بسیاری از لیگ‌های آسیایی مثل ایران در نیم فصل قراردارند، استرالیا و ازبکستان لیگ‌شان به پایان رسیده و گرفتن بازیکن از این دو کشور برای سپاهان می‌تواند بسیار محتمل باشد. شایعاتی مبنی برحضور یک بازیکن از شرق آسیا به گوش می‌رسد و به نظر این بار سهیمه آسیایی سپاهان قرار نیست از بازیکن‌های کشورهای همسایه پر شود.

‌ذوب آهن اسماعیلی فر را به سپاهان نمی‌دهد

دیگر گزینه‌ای که سرمربی سپاهان در مصاحبه دیروز خود از آن به عنوان گزینه نقل و انتقالاتی نام برد، دانیال اسماعیلی فر بازیکن تاثیر گذار ذوب آهن است. خیلی زود اما گاندوها به این موضوع واکنش نشان دادند و اعلام کردد اسماعیلی فر فروشی نیست و در فولادشهر می‌ماند و حاضر به انتقال او به رقیب همشهری خود نیستند.

مسلمان در راه قائم شهر

محسن مسلمان که در زمستان فصل گذشته طلایی‌پوش شد، نتوانست چندان نظر امیر قلعه‌نوعی را جذب کند و در این فصل مبدل به یک نیمکت نشین قطعی شده‌است. گفته می‌شود هافبک سابق پرسپولیس تهران در آستانه جدایی از سپاهان و پیوستن به نساجی مازندران است. غیبت او در تمرین دیروز سپاهان نیز نشاند داد که این انتقال شانس بالایی دارد و به احتمال زیاد باید شاهد حضور محسن مسلمان در قائم شهر باشیم.

عزت الهی به لیگ ایران باز نمی‌گردد

سعید عزت الهی بازیکن ایرانی اوپن بلژیک که در این تیم نیمکت‌نشین شده‌است نیز در رادار زمستانی سپاهان قرار داشت اما او اعلام کرد قصد دارد به فوتبال‌اش در اروپا ادامه دهد و به لیگ ایران نمی‌آید.

پایان پروژه انتقال منتظری به اصفهان با خرید دو مدافع از سوی سپاهان

پژمان منتظری کاپیتان فصل قبل استقلال تهران، یکی دیگر از نام‌هایی بود که در حالی این تیم اصفهانی شنیده می‌شود. با وجود دو خرید دفاعی سپاهان البته بعید است انتقال منتظری از الخطریات قطر عملی شود و باید این خرید را منتفی دانست.

کد خبر 404502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.